Nisza na Amazon KDP

Nisza na Amazon KDP

Zdecydowana większość sprzedaży na Amazonie odbywa się na pierwszej stronie. Na czym w ogóle polega szukanie niszy? Tym parametrem będziemy w stanie określić konkurencyjność tego słowa kluczowego. Ilość wyników wyszukiwań po danym słowie kluczowym. A kiedy będziemy to robili od tzw. dupy strony… Na czym polega szukanie niszy?

Witam was serdecznie kochani. Dzisiaj temat istotny. Będziemy rozmawiali na temat tego, na czym w ogóle polega szukanie niszy. Jest to mityczne słowo “nisza” dla każdego wydawcy na Amazon KDP. Każdy interpretuje to sobie po swojemu. Natomiast w tym filmie chciałbym wam powiedzieć coś, co być może rozjaśni Wam trochę ( mam nadzieję ) pojęcie niszy i pojęcie reaserchu takiej niszy dla waszych przyszłych produktów na Amazon KDP. Zacznijmy może od tego, że zanim zabierzemy się w ogóle do tworzenia naszego produktu, to co musimy mieć? Przede wszystkim musimy mieć wybraną niszę, w której chcemy tworzyć taki produkt i musimy mieć słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować ten produkt. Czyli w pierwszej kolejności co robimy, to poświęcamy czas na znalezienie niszy i znalezienie jak największej ilości słów kluczowych, pod którymi chcemy pozycjonować nasz produkt. A kiedy będziemy to robili od tzw. dupy strony, czyli będziemy najpierw tworzyli produkt, ponieważ wydaje nam się, że jest to dobry pomysł, a później zaczniemy szukać do tego produktu słów kluczowych, pod którymi chcielibyśmy pozycjonować ten produkt okaże się, że wcale to takie proste nie jest. Więc co robimy w pierwszej kolejności, to decydujemy się na jakiś rodzaj produktu, żeby tutaj od razu zawęzić sobie pole wyszukiwań naszej mitycznej niszy. Żebyśmy nie szukali tego w całym wszechświecie Amazona. Żebyśmy szukali to już na początku w takiej okrojonej wersji możliwości produktów, które możemy na Amazonie KDP opublikować.

Wobec tego określamy sobie, czy będą to journale, czy będą to log booki, czy będą to activity booki, czy będą to kolorowanki, czy będą to notebooki i tego typu rzeczy. To są nisze na Amazon KDP. Teraz Twoim głównym zadaniem jest znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, na które Ty chcesz pozycjonować swój produkt w tej niszy. Czyli jeżeli chcesz wydawać produkty w niszy activity book, to teraz szukasz słów kluczowych, które mają relatywnie małą ilość wyników wyszukiwań, czyli nie są tak jeszcze popularne na Amazonie. Czyli A: wypisujesz wszystkie słowa kluczowe, które są związane ze słowem Activity Book. Wszystkie słowa to znaczy to, co się zawiera przed frazą Activity Book plus Activity Book i to, co się zawiera po frazie Activity Book. Czyli Activity Book for Adult Relaxation, Activity Book for Adult with Dementia, Large Print Activity Book. I co robimy? Po pierwsze wpisujemy te słowa kluczowe. Czy to w arkuszu kalkulacyjnym ( najlepiej ), jeżeli nie, to nawet w zwykłym w zwykłym kalendarzu. Wpisujemy sobie te słowa kluczowe dotyczące danej niszy. Szukamy słów kluczowych, pod które będziemy tworzyć produkty. Jest to bardzo istotny element. Nigdy nie robimy tego na odwrót. Nigdy nie tworzymy produktu, a później do niego wyszukujemy słów kluczowych, bo to jest strata Waszego czasu. Tworzymy produkty na podstawie słów kluczowych, na które chcemy się wypozycjonować. Które zbadaliśmy w danej niszy, czyli musimy sobie zrobić listę słów kluczowych i zbadać te słowa kluczowe pod jakim kątem? Pod takim kątem jaka jest ilość wyników wyszukiwań pod danym słowem kluczowym – to jest A. B – jaka jest ilość produktów w wynikach wyszukiwania, które odpowiadają na te słowo kluczowe. czyli jaka ilość produktów spełnia zapytanie kluczowe klienta, który wpisuje słowo kluczowe XYZ. Czyli co to znaczy? To znaczy, że te produkty, które nam się wyświetlają – one nie wszystkie będą nawiązywały do tego słowa kluczowego. Czyli Ty, jako klient wpisując to słowo kluczowe szukasz takiego produktu. Oczywista oczywistość. Jeżeli po drodze scrollujesz sobie listing Amazona i pojawią ci się inne produkty, które nie są związane z tym słowem kluczowym, a są one jedynie na to słowo kluczowe wypozycjonowane. Chociaż tak w ogóle nie powinno być, ponieważ Amazon powinien blokować tego rodzaju możliwość indeksowania się na słowa kluczowe niezwiązane z danym produktem, natomiast jest to bardzo trudne do wykonania technicznie, gdyż Amazon nie jest w stanie zweryfikować tak szybko wnętrza Twojego produktu z tym, na jakie słowa Ty chcesz go zainteresować. Dlatego taki bardzo podstawowy błąd osób publikujący na KDP to jest indeksowane się na słowa kluczowe ze swoim produktem tylko dlatego, że one są często wyszukiwane i dają dobre wyniki wyszukiwań do czego zaraz przejdziemy. Będzie to punkt numer dwa. Jest to błąd oczywiście, ponieważ te osoby przede wszystkim nie stawiają się na miejscu potencjalnego klienta, który wpisując daną frazę w wyszukiwarkę Amazona liczy na to, że Amazon pokaże mu z tą frazą związane produkty. Jeżeli wpisując taką frazę wyświetlają mu się inne produkty, to na te produkty uwagi po prostu nie zwróci, bo nie są one obiektem jego zainteresowań. Kropka.

Co robimy? Sprawdzamy w tych wynikach wyszukiwań jakie produkty są związane z frazą kluczową, którą wpisali w wyszukiwarkę. Czyli jeżeli wpisujemy sobie Activity Book for Adult with Dementia, to szukamy w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie produktów, które są z tym tematem po prostu związane. Czyli szukamy produktów, które są Activity Bookami dla dorosłych z demencją. Kropka. Tutaj naprawdę nie ma się nad czym zastanawiać. Teraz, jeżeli znajdziemy takie produkty, to wśród tych produktów robimy research tak naprawdę tego, jak te produkty się sprzedają. I teraz – tutaj znowu uwaga – nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić na poziomie wyszukiwarki Amazona, czy te produkty sprzedają się ( o ile w ogóle ) dzięki temu słowu kluczowemu, czy dzięki innemu słowu kluczowemu, dlatego że ranking BSR jest to ranking, który mówi nam ogólnie o sprzedaży tego produktu na wszystkie słowa kluczowe, pod którymi jest on pozycjonowany. Więc nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić i to musimy przyjąć za fakt. Natomiast bardzo ważnym dla nas elementem będzie to ile jest tych produktów właśnie po wpisaniu danej frazy kluczowej. Czy znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania produkty, które odpowiadają na zapytanie kluczowe klienta, czyli na tę frazę kluczową i czy te produkty się sprzedają. Jeżeli te produkty się sprzedają, czyli mają ranking BSR. I teraz tutaj musimy określić jaki nas zadowala. Ja tutaj dla osób początkujących zachęcam, aby zwracały uwagę na produkty na pierwszej stronie, które się sprzedają, czyli osiągnęły ranking BSR ok. 300 tys. w dół. To już oznacza, że jakaś tam sprzedaż tych produktów jest. Więc mamy tutaj indykację do tego, że może to być słowo kluczowe, pod którym możemy pozycjonować nasz przyszły produkt.

Więc jeżeli znaleźliśmy sobie powiedzmy trzy, cztery produkty na tej pierwszej stronie, które odpowiadają na zapytanie kluczowe klienta i się sprzedają, to możemy sobie takie słowo kluczowe wpisać z boku, żeby później zbadać je pod kątem ilości wyszukiwań miesięcznych, ale to już później. Więc podsumowując. Wpisujemy sobie do arkusza kalkulacyjnego słowo kluczowe, wpisujemy sobie ile wyników wyszukiwań nam się pojawiło po wpisaniu tego słowa kluczowego i wpisujemy sobie ile produktów nam się pojawiło, które odpowiadają na zapytania kluczowe klienta oraz jakie mają rankingi BSR. I wtedy możemy już tak wstępnie sobie przeanalizować te słowo kluczowe. Następnie to samo robimy z kolejnymi słowami kluczowymi i tak naprawdę im więcej takich słów przeanalizujesz, tym będziesz miał lepsze odniesienie do tego jaki produkt powinieneś, czy powinnaś właśnie stworzyć i pod jakim słowem kluczowym przede wszystkim powinieneś / powinnaś indeksować swój produkt i starać się go na to słowo kluczowe wypozycjonować na tą pierwszą stronę, gdzie odbywa się sprzedaż. Ponieważ zaznaczam, że zdecydowana większość sprzedaży na Amazonie odbywa się na pierwszej stronie, a z tej pierwszej strony 90% sprzedaży to są pierwsze trzy pozycje. Więc twoim zadaniem jest wypozycjonowanie się na pierwszą stronę, na pierwsze trzy pozycje na słowo kluczowe, które w danej niszy wyłoniłeś / wyłoniłaś jako to najlepsze dla ciebie, jako to najmniej konkurencyjne, a jednocześnie najbardziej profitowe, czyli przynoszące ci najwięcej ruchu, a co za tym idzie też oczywiście sprzedaży, jeżeli jesteś na tych pierwszych trzech miejscach wypozycjonowany.

Teraz załóżmy, że wybraliśmy sobie już słowo kluczowe, które przeanalizowaliśmy, zrobiliśmy dogłębny research tych słów kluczowych. Wiemy, że pod tym słowem kluczowym jest mała ilość produktów ogólnie, które Amazon nam pokazuje co podkreślam raz jeszcze nie znaczy, że wszystkie będą naszymi konkurentami, ponieważ naszymi konkurentami będą te produkty, które odpowiadają na zapytanie kluczowe klienta wpisane w wyszukiwarkę Amazona. Wiemy, że te produkty, które spełniają to zapytanie kluczowe klienta się sprzedają, ponieważ mają ranking BSR powiedzmy 300 tys. w dół. Przypominam, że im niższy ranking BSR, tym sprzedaż jest wyższa. Ale zaznaczam tutaj jednocześnie, że nie jesteśmy w stanie stwierdzić po samym wyszukiwaniu na Amazonie, czy ten właśnie produkt, który ma ranking BSR powiedzmy 200 tys. sprzedaje się w głównej mierze właśnie na to słowo kluczowe. Być może tak, być może nie. Możemy to zbadać za pomocą np. narzędzia Cerebro od Helium 10. Tam dokładnie widzimy, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania, na jakie słowo kluczowe, z jaką ilością miesięcznych wyszukiwań dany produkt znajduje się na Amazonie. Dzięki temu możemy określić na jakie słowa kluczowe ma on po prostu główną swoją sprzedaż. I teraz bardzo ważny tutaj będzie właśnie Search Volume, czyli ilość wyszukiwań danego słowa kluczowego w ciągu miesiąca i to ono będzie decydowało w korelacji z ilością produktów, które tam się pojawią o tym, czy akurat na dane słowo kluczowe będziemy chcieli przede wszystkim pozycjonować swój produkt.

Dlaczego? Dlatego że im większa SV, im niższa konkurencja, tym nisza jest po prostu bardziej atrakcyjna. Czyli załóżmy, że po wpisaniu danego słowa kluczowego tych wyników wyszukiwań mamy tysiąc. Zadaliśmy sobie te słowa kluczowe i stwierdziliśmy, że to słowo kluczowe jest wyszukiwanie w ciągu miesiąca powiedzmy 2 – 3 tysiące razy. Co to oznacza? Czy to oznacza, że wszystkie te produkty, wszystkie tysiąc tych produktów, które są wypozycjonowane pod tym słowem kluczowym będą się sprzedawały? Ano nie. Dlatego, że jest to kilka stron tych produktów, a pierwsza strona obejmuje 25 – 30 produktów co też nie oznacza, że te 25 – 30 produktów będą się sprzedawały, ponieważ największą pulę z tej sprzedaży z tych ilości wyszukiwań będą zbierały dla siebie produkty najwyżej wypozycjonowane na pierwszej stronie, czyli pierwsze trzy produkty – o ile one spełniają zapytania kluczowe oczywiście. Ponieważ ktoś, kto szuka konkretnie kolorowanki dla dzieci z autyzmem na przykład, nie będzie zwracał uwagi na książki dla dorosłych, które są wypozycjonowane w tej niszy, więc nie ma sensu ich w ogóle analizować.

Więc zapamiętaj że Search Volume przypada na produkty, które po danym słowie kluczowym po prostu odpowiadają na zapytanie kluczowe tego klienta, który w wyszukiwarkę takie słowo wpisuje. Więc im wyżej znajdziesz się w wynikach wyszukiwania, tym po prostu Twój produkt będzie się lepiej pod tym słowem kluczowym sprzedawał.

Czyli podsumowując. Szukamy sobie w obrębie jakiejś niszy słów kluczowych, pod którymi chcemy pozycjonować nasz przyszły ( podkreślam ) produkt. Czyli nie tworzymy produktu, jeżeli znajdziemy sobie niszę, tylko musimy zbadać słowa kluczowe, na które będziemy ten produkt pozycjonować, ponieważ przy tworzeniu produktu musimy już dokładnie wiedzieć na jakie słowa kluczowe chcemy go wypozycjonować, dla kogo to będzie produkt, co on ma w środku zawierać. Musimy to dokładnie wiedzieć. Żeby to wiedzieć, to musimy zbadać słowa kluczowe, pod którymi chcemy go wypozycjonować. Mamy wpisaną ilość produktów, które znajdują się po wpisaniu danego słowa kluczowego, czyli Search Results i mamy ilość produktów, które spełniają oczekiwania klienta na pierwszej stronie oraz ich rankingi BSR i na końcu Search Volume danego słowa kluczowego.

Dzięki tym parametrom będziemy w stanie określić konkurencyjność tego słowa kluczowego, a w związku z tym, jeżeli mamy już taką listę sporządzoną powiedzmy na kilkadziesiąt słów kluczowych jesteśmy w stanie konkretnie określić pod jakie słowo kluczowe chcemy stworzyć nasz produkt, pod jakim słowem kluczowym będziemy go pozycjonować i ewentualnie reklamować, aby dostać się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania po tym słowie kluczowym i oczywiście na pierwsze miejsce na tej pierwszej stronie wyników wyszukiwania, bo taki jest nasz cel, aby zgarnąć jak największą ilość tych klientów, którzy wpisują właśnie daną frazę kluczową.

Podsumowując. Jak widzicie nisza jest takim dużym workiem ze słowami kluczowymi. Teraz w tym worku musicie odnaleźć to słowo, pod które chcecie stworzyć swój własny produkt. To słowo, na które chcecie się indeksować i pozycjonować jak najwyżej, aby tę sprzedaż uzyskać. Jeszcze raz podkreślam – pamiętajcie proszę, że bez pozycjonowania Waszego produktu na pierwszą stronę, czy to organicznie co jest cięższe w przypadku nisz bardziej obłożonych, czy to przez reklamę PPC jest koniecznym warunkiem do uzyskania sprzedaży. Bez tego po prostu tej sprzedaży nie będzie. Jest to warunek konieczny.

Jeżeli macie jakieś pytania z tym związane, serdecznie zapraszam do zadania ich w komentarzu pod spodem. Ja tymczasem się z wami żegnam. Mam nadzieję, że materiał okazał się wartościowy. Życzę wam wspaniałego dnia. Trzymajcie się. Na razie. Pa, pa!

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.