Misspelinator od Helium 10 – tajna broń!

Misspelinator od Helium 10 – tajna broń!

Zdarza wam się popełniać literówki? Każdemu się zdarza. Mi też się zdarza i właśnie dzisiaj o tym sobie porozmawiamy tak troszkę pół żartem, pół serio. Natomiast temat bardzo istotny, jeśli chodzi o pozycjonowanie, czy indeksowanie naszego produktu na Amazon oraz jeśli chodzi też o wykorzystywanie słów, które są wpisane błędnie, w których w jakiś sposób są przestawiane litery. Te słowa są po prostu niepoprawne gramatycznie. Jak je wykorzystać na naszą korzyść? O tym sobie porozmawiamy dzisiaj i pokażę wam dzisiaj jednocześnie świetne narzędzie, które służy właśnie do znajdowania takich słów, w których po prostu mamy jakieś buble. Ale zanim przejdziemy do tego tematu, to powiem wam powiązaną z nim historyjkę. Taką anegdotę, która przytrafiła się mi w życiu, kiedy zaczynałem tam powiedzmy na poziomie gimnazjum już radzić sobie gdzieś tam w sieci i handlowałem na Allegro sprzętem komputerowym. Takimi podzespołami typu karty graficzne, procesory, płyty główne, karty dźwiękowe. Tego typu rzeczy. Mniejsza o to. Natomiast robiłem to na Allegro i to, że to się odbywało właśnie na Allegro to jest główny powód, dla którego opowiadam wam tę anegdotę. Dlatego, że ja kiedyś chciałem pokazać swojemu ojcu co ja robię na tym Allegro, co ja tam sprzedaję itd. No i fart, nie fart jak przy nim wchodziłem na Allegro, to zrobiłem właśnie takiego bubla. Wpisałem literówkę. Wpisałem zamiast “Allegro” Allegor” bodajże z tego co pamiętam. I wiecie co się stało? Pojawiła się jakaś pornograficzna strona. I to było dla mnie po prostu tak żenujące i zapamiętałem tą sytuację. Dzisiaj sobie ją przypomniałem jak miałem zamiar nagrywać dla was ten materiał. Mówię sobie: ,,A powiem – co tam…” . Oczywiście ktoś ten zabieg wykonał celowo. Czyli stworzył sobie domenę bardzo podobną do tej domeny Allegro i nabija sobie w ten sposób wyświetlenia bazując właśnie na tych, którzy wpisują tę frazę błędnie. I jest to też jakaś taktyka oczywiście. Niemniej mój ojciec od tamtej pory interesuje się Allegro dosyć mocno. Ale OK. Chodzi o to, że zdarzają się takie literówki, czy to poprzez to, że po prostu piszemy szybko i nie zwracamy często uwagi, czy też nauczyliśmy się wpisywać jakieś tam początkowe słowa, a autouzupełnienie za nas zrobi resztę. Czy też jak np. w telefonach mamy to T9 już od dawien dawna, to podpowiada nam słowa, które chcemy wpisać i tak się nauczyliśmy, że po prostu nie zawsze zwracamy uwagę na to, czy dane słowo jest pisane poprawnie, czy też nie. Ja w tym filmie właśnie chciałem Wam pokazać jak możecie takie słowa wpisane gdzieś tam błędnie gramatycznie poprzez pośpiech, czy może i niewiedzę, może nieznajomość języka wykorzystać na swoją korzyść. I do tego posłuży narzędzie z Helium, a mianowicie Misspelinator.

I serio – zachęcam Was do obejrzenia do końca tego materiału dlatego, że na końcu możecie się nieźle zdziwić jak takie słowo potrafi być często wyszukiwane na Amazonie. Dobra, moi drodzy – przechodzimy do mojego komputera, a w międzyczasie ja was standardowo proszę o subskrypcję, o komentarz pod tym filmem, o łapki w górę, żebyście po prostu mieli tutaj ode mnie powiadomienia o każdym nowym materiale na tym kanale, a myślę, że po prostu warto czasami tutaj zajrzeć.

Jedziemy z tym. Dobrze jesteśmy już w Helium10 w narzędziu Misspelinator. Znajdziemy je tutaj w zakładce Keyword Research —> Misspelinator. O co tutaj chodzi? Na czym to polega? Musicie zdawać sobie sprawę z tego, że użytkownicy Amazona nie zawsze te formułki, które wpisują w pasek wyszukiwania wpisują poprawnie. Misspelinator  to jest narzędzie, które pokazuje nam słowa podobne do tego, które tutaj zaraz sobie wpiszemy, które są wpisywane przez użytkowników. Czyli słowa te są zazwyczaj niepoprawnie wpisywane gramatycznie, są przestawiane. Wynika to w dużej mierze pewnie z pośpiechu wpisywania takich słów na klawiaturze, ale też pewnie z niewiedzy. I jeżeli tak wiele osób się śpieszy i tak wiele osób ma może taką niewiedzę jak dane słowo poprawnie wpisać, to wpisuje je albo fonetycznie albo tak jak po prostu mu się podoba, aby w ogóle dostać jakiekolwiek wyniki od Amazona. Odnośnie tych produktów, które go interesują pod tą frazę kluczową Amazon sobie z tym poradzi i w dużej ilości przypadków po prostu to słowo kluczowe pasuje do tego poprawnego i pokażę mu te wyniki wyszukiwania.

Natomiast dlaczego dla nas jest to ważne? Dlatego, że takie słowa owszem – one nie mają tak wysokiego Search Volume, jak te poprawne. Natomiast bardzo często mają bardzo wysokie Search Volume i warto jest na takie słowa kluczowe po prostu indeksować. Co ciekawe – bardzo fajnie nam to pokazują raporty Search Terms z reklam PPC, gdzie bardzo często możemy zaobserwować sytuację, w której to nasz produkt został znaleziony po jakimś w ogóle totalnie nie związanym z nim słowem albo słowem zupełnie gdzieś tam poprzestawianym, niepoprawnym gramatycznie itd.

To pokazuje nam właśnie taką tendencję, że nie każdy przykłada się do tego jak wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę Amazona i algorytmy to odczytują, programy to odczytują i po prostu takie słowa nam później podpowiadają, bo takich słów używają użytkownicy. I teraz przejdźmy już do tego programu. On nam pokaże właśnie takie słowa, które zostały wychwycone przez Helium jako błędne w odniesieniu do słowa poprawnego. Weźmy na tapetę Halloween, czyli piszemy poprawnie “Halloween” – tak się to poprawnie pisze. I teraz co należy zrobić, to po prostu kliknąć tutaj “Prepare”. Bazujemy na jednym słowie tutaj. Oczywiście możemy ich wrzucić dużo, dużo więcej. Mamy “Prepare” —> “Prepared Keywords” —> mamy “Halloween”, zaznaczam i klikamy tutaj “Find Missspellings”. Teraz ten proces troszkę jak widzicie trwa. Tu się to wszystko ładuje i za chwilkę Helium wypluje wyniki i zobaczycie jakich słów używają użytkownicy, którzy chcą znaleźć produkty halloweenowe, ale wpisali to słowo po prostu błędnie.

Ok, mamy proces zakończony. Klikamy “OK”. I teraz zobaczcie co nam się tutaj pojawiło. Mamy aż 20 takich słów, które są powiązane z tym Halloween i w rzeczywistości powinny one odnosić się do tej samej niszy. Jak widzicie słowo “Holloween” jest bardzo często wpisywane, po 44,8% popularności – to jest naprawdę bardzo dużo. “Haloween” przez jedno “L”. “Hallowen” przez jedno “E”. Czyli widzicie, że ludzie naprawdę wpisują różne słowa, różne byki popełniają, ale chodzi im o to słowo kluczowe – o “Halloween”. Tutaj mamy coś takiego jak “Amazon Auto Corrects”, czyli jeżeli ktoś wpisze “Holloween”, “Haloween”, “Hallowen” w ten sposób, to Amazon jest w stanie dopasować to do głównej frazy kluczowej, czyli do poprawnego słowa “Halloween”.

Jeżeli tutaj mamy “Not Checked Under 5%”, to tutaj już Amazon może mieć problem z tym, żeby po prostu pokazać wyniki wyszukiwania takie, jakich my tutaj oczekujemy. Mamy tutaj przez 3 “L”. No widzicie – tych różnych odmian jest tutaj 20. Dosłownie chyba przestawiane są wszystkie możliwe literki i wszystkie możliwe kombinacje, ale jest to odniesienie do tego, że ludzie po prostu coś takiego wpisują. I teraz, żeby wam to udowodnić, to pokażę wam jak często w wyszukiwarce jest słowo “Holloween”. W tym celu przejdziemy do Magnetu i wpiszemy sobie tutaj “Holloween”. Klikamy “Get Keywords” i jak widzimy mamy już tutaj wyniki. Są one po prostu powalające, dlatego że Search Volume tego słowa kluczowego wynosi 25 159 na ten moment. Dzisiaj mamy 29 września, więc Search Volume na pewno wzrośnie w okolicach połowy października, końca października. Ale jak widzicie słowo “Holloween” jest wyszukiwane kosmiczną ilość razy. Dlatego też potwierdzają się tutaj te dane z Misspelinatora – 44,8% popularności, jeśli chodzi właśnie o tą pomyłkę popełnianą prz wpisywaniu poprawnego słowa “Halloween”. Jak widzimy CPM, czyli ilość produktów, które musielibyśmy teoretycznie sprzedać w ciągu ośmiu dni, żeby być po prostu pozycjonowanym na pierwszym miejscu pod słowem “Holloween”, to jest 54. Czyli jak sobie weźmiemy kalkulator i policzmy. Mamy 54 podzielić na 8. Wychodzi nam, że dziennie musimy sprzedać około siedmiu sztuk tego produktu, co w tym okresie, który mamy za chwilę, który już się rozpoczął tak właściwie nie jest żadną sztuką. Więc jak widzimy – zamiast “Halloween” możemy indeksować swój produkt na “Holloween”. Co więcej – możemy ustawić reklamę PPC pod słowo “Holloween”, jeżeli widzimy, że ono jest tak często wpisywane, a podejrzewam, że niewiele osób ustawia reklamy pod błędne słowa kluczowe, ponieważ jest to jakby troszkę przewrotne. Jak widzimy “Halloween” jest wyszukiwane w tym momencie 834730 razy. Więc jest oczywiście ogromna przepaść między poprawną formą, a tą formą zmienioną, tą nie poprawną. Natomiast wydaje mi się, że wynik 25 tysięcy wyszukiwań w ciągu miesiąca, który jeszcze ma ogromny potencjał do tego, żeby dobić wydaje mi się do 100 tysięcy jest warty uwagi i warty tego, żebyśmy tutaj pomyśleli nad reklamą właśnie na tego typu słowa kluczowe, jakie nam tutaj podpowiedział Helium. I konkurencja – tutaj widzicie CPR na słowo “Halloween” to jest 1000 sztuk w ciągu ośmiu dni, więc tutaj już wychodzi grubo ponad 120 sztuk dziennie, żeby być na pierwszym miejscu pod słowem “Halloween”. Spójrzcie też na “Magnet IQ Score” – jest to współczynnik, który nam mówi o tym jak jaka jest relacja pomiędzy ilością wyszukiwań danego słowa kluczowego, a konkurencyjnością tego słowa kluczowego. Im wyższy jest “Magnet IQ Score” w porównaniu do Search Volume, tym lepiej. Tutaj jest on na poziomie 4 174, a jak się cofniemy do “Holloween”, to widzimy, że konkurencyjność tutaj jest naprawdę, naprawdę na niskim poziomie, ponieważ “Magnet IQ Score” to jest 46 tysięcy. W porównaniu do Search Volume 25 tysięcy jest to naprawdę bardzo nisko konkurencyjne słowo kluczowe. Więc wydaje mi się, że jest to warte rozważenia.

Spójrzmy jeszcze na wykresy historyczne wyszukiwań tego słowa kluczowego. I jak widzimy tutaj kulminacyjny moment został osiągnięty w tamtym roku 31 października, więc jakby tutaj naturalna sprawa i pokrywa się to z logiką. Weźmy “All Time” i zobaczmy teraz tutaj ciekawą rzecz. Spójrzmy na to, co przed chwilą widzieliśmy właśnie. Ten wykres, tą górkę. To jest górka z roku 2019. Jak możecie zauważyć tutaj największa liczba wyszukiwań miała miejsce 2 listopada, czyli już po Halloween. I było to powyżej 28 tysięcy wyszukiwań. Zobaczcie jaka potężna jest różnica, jaki potężny jest przeskok pomiędzy tą górką rok później, a tą górką, która jest tutaj. Mamy tutaj 28 tysięcy, a tutaj mamy 150 tysięcy. Czyli jest 500% więcej, niż w roku 2019 w roku 2020. Teraz jak zobaczymy, to  dopiero wykres się kończy na 18 września i tego dnia, czyli półtora miesiąca temu tak naprawdę, przed samym wydarzeniem liczba wyszukiwań tej frazy kluczowej była na tym samym poziomie, co liczba wyszukiwań tej frazy kluczowej ( na bardzo podobnym poziomie oczywiście ) co dwa lata wcześniej, ale w momencie kulminacyjnym, w tym najwyższym punkcie, najwyższym momencie, kiedy ta fraza była najczęściej wyszukiwana w ciągu miesiąca. Więc co nam to mówi? Mówi nam to o tym jak Amazon się szybko rozrasta. Jak wiele przyciąga nowych klientów, jak ludzie zaczynają przez internet kupować i jak często do tego wykorzystują właśnie platformę Amazona. Takie skoki po 500%. To jeżeli tutaj mamy 151 tysięcy w zeszłym roku, to możemy tylko tutaj strzelać jaka będzie frekwencja, ile będzie tych wyszukiwań frazy kluczowej w tym roku.

Przypomniała mi się druga anegdota, która ma miejsce dosłownie w tym momencie, dlatego, że gdzieś tam leci moja reklama na Facebooku i jedną z nich jest reklama, gdzie mam napisane na banerze “Jak zacząć na Amazon KPD”,  a nie na Amazon KDP.  Oczywiście – to jest mój błąd, moja literówka gdzieś tam puszczona. Reklama została zaakceptowana i tak lata już powiedzmy te 2 miesiące i za każdym razem, kiedy jedna osoba zobaczy tą reklamę, to zostawia mi komentarz pod tą reklamą i się pyta co to jest Amazon KPD. Dlatego, że to po prostu przyciąga uwagę. Ja to zobaczyłem dopiero przyznam szczerze jak mi ta osoba zwróciła uwagę. I teraz czytam komentarze od tej osoby praktycznie codziennie i ona nie może przeżyć tego, że ja tam mam napisane Amazon KPD, a nie KDP i że to jest po prostu bubel. I ona stara się do mnie dotrzeć. Ja już wielokrotnie odpisywałem, że ok jest tam błąd, ale ta reklama ma zajebisty CTR, czyli ta reklama jest bardzo często klikana. Ta reklama dla mnie działa, więc dlaczego mam ją wyłączać. I tutaj jest też świetny przykład tego, jak takie błędy, literówki możemy po prostu obrócić na swoją korzyść.

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.