Jak zacząć z Amazon KDP?

Jak zacząć z Amazon KDP?

No właśnie. No Content, Low Content, High content. Co to w ogóle jest? O czym my tutaj rozmawiamy? I w tym filmie chciałbym powiedzieć wam i wytłumaczyć w miarę przystępnie na chłopski rozum – jak ja to zwykle lubię robić – co to są właśnie te rodzaje produktów, jak je czytać i od czego powinieneś zacząć. Zatem zabieramy się do roboty. Dzisiaj będzie luźniejszy troszkę materiał. Mam nadzieję, że dla Was oczywiście przydatny. Zanim przejdziemy jednak do samego contentu, to proszę was o łapki w górę, o zostawienie subskrypcji, jeżeli jeszcze tego nie robicie i kliknięcie przycisku dzwoneczka, żeby otrzymywać ode mnie powiadomienia o kolejnych materiałach na tym kanale. Tymczasem zapraszam was serdecznie już do samego contentu tego odcinka.

Wyjaśnijmy sobie na sam początek pojęcia no, low, high. Czyli bez zawartości, niska zawartość, wysoka zawartość treści. Mówimy tutaj o zawartości treści, czyli książki. Zacznijmy od tych no content. Będą to książki, które tej treści po prostu nie zawierają, jak sama nazwa wskazuje. Jakie to mogą być książki? Zobaczcie. Przykładami dla produktów now content są np. planery, czyli wnętrza, które nie mają tam treści, natomiast mają jakieś tabelki do uzupełnienia i tego typu rzeczy. Planerów tutaj możecie znaleźć w różnych rodzajów na potęgę, odnoszących się do różnej grupy odbiorców, do różnej grupy wiekowej, odnoszących się do różnych problemów do różnych, zadań. Czy to planner na siłownię, czy planner diety, czy plener jedzenia, czy planner dążenia do celu, czy planner do oszczędzania. Możecie ich jeszcze znaleźć mnóstwo.

Kolejnym przykładem będą kolorowanki. Bardzo klasyczny produkt na Amazon KDP. I tutaj również. Ile osób, tyle możecie znaleźć pomysłów na kolorowankę, ponieważ tu ogranicza Was tylko i wyłącznie wyobraźnia. Jak wiemy kolorowanka polega na tym, że w środku jest obrazek do kolorowania. Możecie sobie go śmiało przerobić z jakiejś grafiki wektorowej i wyciąć ten środek, żeby został biały. Zostawić tylko obwódki. I jak to robić, to ja pokazuję na innych moich filmach, ale jest to też produkt no content i on nie zawiera żadnej treści.

Kolejny przykład Music Composition Notebook, czyli zeszyt do wpisywania tutaj nut na pięciolinie. I tak to wygląda. Przez cały ten zeszyt jest po prostu jedna strona z multiplikowana 100 razy – akurat w tym przypadku. Skupiamy się na okładce, na niszy, na słowach kluczowych i możemy znaleźć sobie niszę do tego typu produktów now content również. 

Journal for kids, czyli dzienniki różnego rodzaju. Dzienniki dla dzieci, ale też mogą być dla dorosłych, dla osób starszych, dla nauczycieli, dla sportowców, dla lekarzy i tym podobne. Tutaj też możecie znaleźć sobie w tej niszy subnisze, które będą dawały sprzedaż. Na czym polegają dzienniki? Na tym, że się tam wpisuje codziennie co się robiło, co się wykonało, za co się jest wdzięcznym np. takie gratefulness journale są bardzo chwytliwe na Amazonie i tym podobne produkty.

I ostatni przykład produktu no content to guest book, czyli książka do wpisywania gości na wesele, urodziny i inne okazje. Mamy po prostu książeczkę, która zawiera wydrukowane miejsce do wpisywania imienia, nazwiska i ewentualnie jakiejś sentencji, jaką mamy do przekazania solenizantowi, czy solenizantom. 

Książki low content będą to książki, które tej treści już trochę zawierają. Czyli są już tam jakieś napisy i jakie to będą książki? Tutaj mamy przykładowe. Jeśli chodzi o low content, to przede wszystkim będą to Activity Booki. Tutaj nie ograniczamy tego na żadną grupę docelową, ponieważ to będą wszystkie Activity Booki, które możecie znaleźć na Amazon KDP. Czyli książki, które już zawierają jakąś treść, jakieś obrazki, jakieś napisy, jakieś zadania itd. Czyli jest to bardziej rozbudowany produkt na pewno, aniżeli książeczka no content typu taki właśnie dzienny planner, czy kalendarz. Więc tutaj trzeba się bardziej napracować. Tutaj jest więcej do pokazania. Tutaj, jak widzicie np. w Brain Game są różnego rodzaju różnice do znalezienia. Czyli jest tutaj coś, co angażuje was już bardziej czasowo, a czasem też i finansowo bo wiem, że wiele osób zleca po prostu coś takiego. Są do tego też generatory, o których mówiłem w innych swoich filmach. Więc możecie się też tym posilić. Natomiast jak widzicie są to książki już bardziej rozbudowane. Wnętrza mają często kolorowe, często mają te wnętrza zróżnicowane strona po stronie, więc do tego już trzeba nabrać pewnej ogłady, umiejętności.

Kolejny przykład to są Workbooki, czyli książki do jakiejś tam pracy już szkolnej, do nauczenia się czegoś – np. pisania, czytania, liczenia i tym podobnych rzeczy. Tutaj mamy Workbooki np. o pokonaniu siebie, o zarządzaniu bólem. I takie właśnie produkty tego typu. Więc one też wymagają dużo więcej umiejętności od was, aniżeli stworzenie prostego no content journala. Tu możecie sobie sprawdzić jak wygląda taki przykładowy Workbook. Czyli mamy dużo treści, widzimy jakieś zdjęcia, tu jest w formie komiksu akurat zrobione. Też bardzo ciekawie. Wytłumaczenie co się zawiera w tym workbooku, jak go czytać, jak go rozumieć, jak go wypełniać. No jak widzicie – każda strona tutaj jest inna, więc jednocześnie pracy też jest dużo więcej. Puzzles, czyli różnego rodzaju zagadki. Mamy np. Ultimate Mind Games, czyli takie gry dla umysłu. Np. jakieś sudoku, różnego rodzaju krzyżówki i tym podobne.

Ostatnim przykładem takiego produktu low content to są właśnie krzyżówki, gry takie papierowe, które zabieramy sobie gdzieś tam np. w podróż, pod camping, na wakacje, na plażę. Tego typu rzeczy. Word Searche to są produkty low content, które też wymagają albo użycia generatora, albo samemu się pobawienia troszkę, zrobienia czegoś swojego, autorskiego, więc to są produkty low content. Mam nadzieję, że dostrzegacie różnicę pomiędzy low, a now content.

I książki Hi Content, czyli te książki o najwyższej zawartości treści. To będą wszelkiego rodzaju książki, jakie ty znasz z definicji książki. Czyli to będą po prostu jakieś obszerne książki z treścią. Takie, jak kupujemy do przeczytania po prostu. Coś takiego. Także mamy już tutaj omówione te trzy podstawowe zagadnienia. I teraz mam nadzieję, że już będziecie wiedzieli o czym tutaj językiem KDPowców mówimy. I teraz tak.

Od czego ty powinieneś zacząć swoją przygodę z Amazonem KDP? I odpowiedź jest tutaj bardzo prosta. I dlaczego tak prosta? Ponieważ wszystko wymaga pewnego rodzaju nauki. Wszystko wymaga czasu, żeby dojść do rzeczy trudniejszych. Czyli zaczynamy od no content. I wcale tutaj nie macie takiego małego pola do popisu. Wcale nie macie tutaj małego wyboru, ponieważ jak widzieliście tych książek no content jest naprawdę bardzo, bardzo wiele. I owszem – jest tam ogromna, okrutna konkurencja. Na książkach now content bardzo ciężko jest się wybić nawet, jeżeli znajdziemy dobrą niszę, to bardzo ciężko jest się utrzymać na dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania. I wiadomo, że każdy by chciał od razu zacząć na Amazon KDP produkować książki low, czy high content. Natomiast jest to zupełnie abstrakcyjne dla osoby początkującej. Jest to wręcz absolutnie niemożliwe. Dlaczego? Dlatego, że każdy podchodząc do tematu jako laik zupełny musi się tego po prostu nauczyć. Jak się tego nauczyć? Robiąc te produkty najprostsze. Najprostszą drogą, żeby się czegoś nauczyć jest po prostu zacząć od podstawowych rzeczy i z czasem przychodzić sobie na te rzeczy bardziej zaawansowane.

No zobaczcie. Ja w tym momencie jeżdżę na motocyklu. On ma tam 600ccm3 pojemności. Czyli to nie jest jakiś tam wielki motocykl. Jeździłem większymi, ale ma prawie 100 koni, ma 98 NM i naprawdę jest to bardzo szybki motocykl. Natomiast ja, kiedy zaczynałem swoją przygodę z motocyklami, to nie zaczynałem od wielkich molochów, tylko zaczynałem od motorynki, od jakiegoś pierwszego skutera, od Rometa, od Ogara. Później jakaś Jawka, SHL-ka itd. Więc ja zaczynałem i szedłem takimi etapami. Czyli przesiadałem się na coraz to  większy, wyższy, mocniejszy ten motocykl. Aż w końcu teraz ja potrafię wsiąść na jakikolwiek i będę po prostu jeździł, ponieważ nauczyłem się tego poprzez takie stopniowanie sobie celów. Czyli ja nie wsiadł bym od razu, gdybym nigdy nie potrafił jeździć na motocykl. Nie wsiadł bym na swojego Fazera dlatego, że nie jest to może jakiś ogromny motocykl, ale jest to motocykl o dużej mocy. I jako dziecko po prostu taki motocykl bym raz, że sam nie wsiadł, a dwa, że by mnie ojciec nie wsadził. Więc tak – zaczynamy od podstawowych rzeczy. Jakiś miesiąc temu – i tutaj jest kolejny przykład -bardzo chcę zmotoryzować swojego syna i znalazłem gdzieś tam na OLX-ie Takiego quada używanego. Takiego malutkiego – 110ccm3. On nie chodził. Ten chłopak, który sprzedawał powiedział że on nie chodzi, że jest do remontu. Było blisko, więc pojechaliśmy z kuzynem, który też się bardzo dobrze zna na motoryzacji i po prostu tego quada kupiliśmy. Chłopak chciał za niego tysiąc złotych. Ja powiedziałem, że dam za niego 700, bo nie chodzi i wiecie – trzeba coś tam przy nim zrobić. On się oczywiście zgodził, bo to nie był jego zakup. On to dostał gdzieś na komunię i parę lat minęło ładnych, nie jeździł tym, on stał sobie w szopie. No mniejsza o to.

Ale nie kupiłem synowi od razu wielkiego jakiegoś Suzuki Kingquada, czy Yamaha Gryzly, tylko kupiłem malutkiego quadzika, żeby on wsiadł, żeby on się nauczył jak się czuje na takim sprzęcie i co do czego służy. Powoli. A i tak ma z tego tak ogromną frajdę. Więc tak samo na KDP i tak samo w każdym innym biznesie. Zaczynamy od małych rzeczy. Zaczynamy od bardzo prostych rzeczy i przechodzimy stopniowo do rzeczy bardziej trudnych, zaawansowanych, ponieważ jak przejdziemy od razu i rzucimy się na głęboką wodę od razu, będziemy chcieli stworzyć książkę high content, która będzie w naszym mniemaniu bestsellerem – możemy się bardzo na tym przejechać i zniechęcić się do publikacji dalszej na Amazon KDP, bo twierdzimy, że wyprodukowaliśmy tak świetną książkę i ona się nie sprzedaje. A tak naprawdę ta książka nie jest świetna. Ona jest świetna w waszym mniemaniu, ponieważ to jest tak ze wszystkim. Jeżeli coś robimy po raz pierwszy, czy po raz drugi, trzeci, to to są produkty nie dopracowane i musicie zdawać sobie z tego sprawę, że to będą słabe produkty. Dopiero za którymś tam razem nauczycie się pewnych rzeczy, udoskonalicie je, ten cały proces, doszlifujecie swoje umiejętności i produkt za produktem będziecie robić coraz lepsze. Ale innej drogi po prostu nie ma. I nie oczekujecie tego, że po tygodniu będziecie robić produkty, które będą się sprzedawały w najlepszych niszach, bo tak nie będzie i nie ma tutaj co was czarować. Tak jest po prostu ze wszystkim. I trzeba do tego podejść jak do biznesu, co wielokrotnie już wam tłumaczyłem.

Wobec tego my, zaczynając na Amazon KDP – ja tak zaczynałem i każdy tak zaczynał. I każdy Wam o tym powie. Chyba, że ktoś wcześniej miał jakieś doświadczenia pisarskie, czyli miał już jakieś swoje portfolio produktów, chciał je po prostu gdzieś opublikować, gdzieś je wydać. W self publishingu już się nie opłacało, więc postanowił to zrobić na Amazon. Ale takich osób jest garstka. Więc my, jako Polacy zaczynamy od tych produktów najniższej treści. Czyli skupiamy się na znalezieniu niszy i to jest podstawa. Nie robimy produktów na oślep, tylko skupiamy się na znalezieniu niszy dla produktów now content i tam staramy się wtedy dopiero stworzyć produkt. Jak tutaj już zobaczymy, że sobie jakoś radzimy z tym wszystkim, że już mamy trochę ogłady i potrafimy już robić te fajne produkty. Dobrze nam wychodzą okładki, nasze produkty się może nawet sprzedają, więc teraz już nam zaczyna brakować takiego pola do popisu i przechodzimy w tym momencie już do wyszukiwania nisz dla produktów low content. Czyli podnosimy poziom poprzeczkę wyżej, żeby po prostu się rozwijać. Inaczej się nie da. Więc musimy z poziomu no content przejść do low content i dopiero wtedy w dalszym ciągu próbować coś zdziałać na tym etapie, na tym pułapie. Wtedy, gdy już będziecie mieli wystarczająco duże pojęcie o tym jak się takie produkty robi, na co zwracać uwagę, jak wyszukiwać te nisze, jak dobierać słowa kluczowe, co ma tutaj największe przełożenie na waszą sprzedaż. Jak będziecie mieli tę wiedzę, to wtedy możecie pomyśleć o zleceniu takich produktów. Czyli możecie zapłacić ghostwriterowi, żeby wam coś tam napisał. Grafikowi, żeby wam coś tam narysował, zaprojektował. Możecie cały ten proces zlecić, ale dopiero wtedy. Czyli jak widzicie – nic tutaj się nie dzieje od razu. Nic się nie dzieje od razu. Do wszystkiego trzeba w jakiś sposób dojść. Wszystkiego się trzeba jakoś nauczyć. I to jest tak naprawdę rzecz, z której każdy z Was sobie zdaje sprawę, a mimo wszystko podchodzi się czasami do biznesu typu Amazon, czy każdy inny na zasadzie ,,kiedy ja zarobię?”. Bardzo wiele maili otrzymuję właśnie tego typu: ,,Cześć. Nazywam się tak i tak, robię to i to. Jestem zainteresowany Amazon KDP. Powiedz mi, czy poświęcając 30 minut dziennie zarobię 10 tysięcy złotych w ciągu miesiąca?”. I ja mam na te maile odpowiedzieć. Teraz postawcie się na moim miejscu i odpowiedzcie sobie na 10 maili w miesiącu właśnie tej treści. Nie da się ani odpowiedzieć na tego maila w sposób, który by tą osobę satysfakcjonował, ani w ogóle ubrać tego maila jakoś w słowa, żeby tej osoby nie zniechęcić. Chociaż takie osoby zazwyczaj szukają łatwych pieniędzy, a łatwe pieniądze jak wiadomo nie istnieją nigdzie. Chyba, że je wygracie gdzieś na loterii albo odziedziczycie  po bogatej ciotce w Stanach.

Do wszystkiego dochodzimy małymi kroczkami. Te kroki mogą być raz szybsze, raz wolniejsze. Natomiast wszystko opiera się właśnie na procesie. I do tego was zachęcam. Żebyście patrzyli na to jak na proces. I najpierw wsiedli na motorynkę, a później się przesiedli na Goldwinga. Dlatego bardzo was proszę. Mierzcie po prostu siły na zamiary. Jeżeli wiecie, że nigdy nie mieliście do czynienia z tym biznesem, to ja rozumiem, że jesteście zafascynowani tym, że można tam zarabiać, że osoby zarabiające już po kilku miesiącach, czy po miesiącu np. tak jak pokazywałem ostatnio swoich kursantów. Natomiast pamiętajcie, że każdy jest na trochę innym poziomie wiedzy. Trochę każdy ma inne umiejętności. Trochę każdy miał po drodze do tego Amazona inne doświadczenia. Więc nikt nie jest taki sam. Nikt nie umie tego samego tak samo, na takim samym poziomie. Więc tutaj naprawdę mierzcie siły na zamiary. Jeżeli chcecie się nauczyć tego biznesu, czy jakiegokolwiek innego biznesu, czy robić cokolwiek innego, jak jeżdżenie na motorze – to musicie zacząć od tych najprostszych rzeczy, żeby nie zniechęcić się, kiedy wsiądziecie na ogromny motocykl i po prostu się wywrócicie, bo nie będziecie potrafili jeździć. Także wszystko w swoim czasie.

SUBSKRYBUJ!

⭐️BEZPŁATNE SZKOLENIE AMAZON KDP: https://bit.ly/3rC09Mz

⭐BEZPŁATNY EBOOK O PUBLIKACJI NA AMAZON KDP: https://bit.ly/3rHW47U

⭐BEZPŁATNA LISTA PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

⭐BEZPŁATNA LISTA 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH: https://bit.ly/38U6s58

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3fkT8vb

⭐️⭐️⭐️ MAPA MYŚLI AMAZON KDP: https://bit.ly/3cb4EGD

⭐️⭐️⭐️ REKLAMA PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

POLECAM RÓWNIEŻ!

⭐️ KURS Z TWORZENIA GRAFIKI W AFFINITY DESIGNER: https://cutt.ly/0kTnY7D

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️BLOG : https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.