Jak promować swoje produkty na Amazon KDP?

Jak promować swoje produkty na Amazon KDP?

Sam początek życia naszego produktu na Amazon jest bardzo istotny dla jego dalszej egzystencji na tej platformie. Dlatego bardzo ważne jest to, żeby to zrobić umiejętnie. Jak zatem wdrożyć nasz produkt na Amazon i jak przeprowadzić tzw. lunch produktu? O tym właśnie będzie dzisiejszy odcinek, także zapraszam was serdecznie do oglądania i zostania do samego końca. To od nas przede wszystkim zależy jak ten produkt będzie się sprzedawał na początku swojego życia na tej platformie. Dlatego bardzo ważne jest to, żeby to zrobić po prostu umiejętnie i przemyśleć ten cały launch naszego produktu, ponieważ cały czas, który poświęciliśmy na jego stworzenie, na research niszy, na listę słów kluczowych i tym podobne rzeczy, to jest bardzo czasochłonne, bardzo pracochłonne. Szkoda by było to zmarnować po prostu wrzucając go w otchłań Amazona i nie dać tego produktu zauważyć nawet jakiemuś wąskiemu gronu naszych potencjalnych odbiorców. Dlatego dzisiaj porozmawiamy o takich zdrowo zdroworozsądkowych nawykach odnoszących się do początku drogi naszego produktu, do początku istnienia naszego produktu na Amazon, która to ma nam przynieść po prostu długofalowy efekt, dlatego zaczynamy.

Punkt numer jeden to jest wsparcie takiego produktu po prostu reklamą PPC. I teraz należy poruszyć bardzo ważną kwestię. Jeżeli nasz produkt jest niskomarżowy ( czytaj – po prostu zarabiamy na tym produkcie bardzo mało ) i są to zazwyczaj te najprostsze produkty, do których stworzenia każdy ma dostęp, które może stworzyć każdy początkujący na Amazon ( stąd też jest podyktowana oczywiście niska cena ) to launch poprzez PPC takiego produktu będzie skazany podejrzewam na stratę waszych pieniędzy, Dlaczego? Dlatego, że kampania zanim się zoptymalizuje potrzebuje trochę czasu, a ten czas będzie po prostu pochłaniał nasz budżet. Więc albo godzimy się na to, że po prostu poświęcamy jakiś budżet na wypromowanie naszego produktu dzięki reklamie PPC i po prostu się z tym godzimy, że stracimy te pieniądze – co nie znaczy, że tak faktycznie musi być, bo może akurat wyjdzie nam tak, że ta kampania będzie od razu dla nas zarabiała – natomiast ja tutaj przyjmuję taki bardzo realny scenariusz. Scenariusz, który z doświadczenia wiem, że sprawdza się w 99% przypadków w przypadku produktów niskomarżpwych. Po prostu będziecie tracić. Natomiast to nie znaczy wcale, że to jest nieopłacalne. Czyli strata nie zawsze oznacza, że coś się nie opłaca dlatego, że wasz produkt jeżeli jesteście pewni jego jakości i jesteście pewni niszy, w której go opublikowaliście dzięki reklamie PPC nawet, która traci może być wysoko pozycjonowany, a poprzez to będzie on również zauważony organicznie. Czyli będziecie w stanie wyłączając reklamę PPC sprzedawać ten produkt na dane słowa organicznie. Oczywiście pod warunkiem, że słowa, na które indeksowaliście swój produkt w reklamie macie zawarte również w swoim listingu. To jest bardzo istotny element i wiele osób o tym zapomina tworząc reklamy na dane słowa kluczowe, które podpowiada im Amazon lub na słowa, które po prostu są często wyszukiwane. Nie umieszczacie tych słów w swoich listingach i później po wyłączeniu PPC, kiedy wasz produkt się sprzedawał dzięki tej reklamie nagle tej sprzedaży brakuje. Nagle tej sprzedaży nie ma. Dlatego, że po prostu na te słowa nie jest zaindeksowany organicznie – ot cała filozofia. Dlatego, jeżeli macie produkt niskomarżowy, to liczcie się z tym, że będziecie tracić. Ewentualnie możecie podnieść cenę takiego produktu powyżej ceny w niszy, powyżej ceny rynkowej i wtedy chociaż marża, którą uzyskać ze sprzedaży tego produktu być może pokryje wam koszty reklamy PPC, natomiast nie zawsze się to da zrobić, ponieważ rynek jest rynkiem i jeżeli tutaj przesadzicie mocno z ceną do góry, to po prostu te produkty nie będą kupowane nawet przez płatną reklamę. Dlatego tutaj produkty niskomarżowe mają dużo gorzej, aniżeli te, do których teraz właśnie przechodzimy, czyli do produktów, w których mamy tą marżę wyższą i możemy po prostu większą część z marży na ten produkt poświęcić na reklamę lub nawet całość. Dlatego produkty droższe się po prostu łatwiej reklamuje, ponieważ tutaj ten margines błędu jest bardzo duży. Więc nie musicie się aż tak mocno skupiać na tym, żeby wasza kampania PPC była bardzo dobrze zoptymalizowana, ponieważ, jeżeli macie marże na produkcie rzędu 5, 6, 7 dolarów, no to możecie sobie pozwolić na jakiś tam błąd wynikający z tego, że przeklikane zostają np. wasze słowa kluczowe, ale i tak na tym produkcie nie straciliście, ponieważ sprzedaliście go z marżą 5 dolarów, reklama kosztowała Was 5 dolarów, więc wychodzicie na zero. W przypadku produktu gdzie ta marża wynosi 1 dolar, to jesteście tutaj już dwie dyszki w złotówkach około stratni. Więc to jest ta właśnie różnica. Droższe produkty wybaczają więcej błędów w przypadku reklamowania ich przez PPC. Więc tak – punkt pierwszy launchu Waszego produktu tak jak powiedziałem wcześniej w zależności od tego, jaki jest to produkt, czy wysoko, czy niskomarżowy jest dobrą decyzją i ja sam tak właśnie swoje produkty promuje na samym początku życia tego produktu na Amazon.

Ważne jest to, żeby zdobyć jak najwięcej odsłon danego produktu po danych frazach kluczowych, a w tym nam pomaga oczywiście prócz indeksowania reklama PPC. I raz jeszcze podkreślam – nie zapominajcie o umieszczeniu słów kluczowych, na które się reklamujecie w waszych listingach. Jest to konieczne do zaindeksowania produktu organicznie.

Przechodzimy do punktu drugiego, który jest dla osób, które nigdy jeszcze styczności z PPC nie miały. Jest to też bardzo dobry sposób na launchowanie Waszego produktu oparty o niską cenę. Czyli jeżeli my startujemy z naszym produktem, to chcemy dać algorytmowi jakiś argument do tego, żeby on pokazywał nasz produkt wyżej w wynikach wyszukiwania po danych frazach kluczowych. Dlatego ważne jest, aby ta cena była konkurencyjna. Algorytm to widzi i promuje nasz produkt wyżej dlatego, że mamy niższą cenę, a produkt jest przynajmniej podobny do tych konkurencyjnych. Dlatego na sam start produktu zalecam wam obniżyć cenę od ceny bazowej w tej niszy, od ceny średniej w tej niszy powiedzmy o jakieś 10, 15, 20%. Nawet możecie wychodzić na zero z tym produktem. Ważne jest to, żeby ten produkt w ogóle załapał, żeby zastał tą uwagę klientów. Następnie kiedy on już tą uwagę będzie miał, tę cenę możecie wyrównać do poziomu cen rynkowych w niszy. Wtedy już ten produkt nie będzie odstawał ceną, ale będzie miał parę zakupów i już będzie miał jakiś ranking i być może będzie miał opinię, więc będzie ten produkt już wypozycjonowany w tej niszy. W tym wypadku podniesienie tej ceny do ceny rynkowej jest jak najbardziej OK.

I trzecim krokiem właśnie w launchowaniu produktu ceną jest to, żeby tą cenę podnieść powyżej poziomu naszej konkurencji. Czyli jeżeli średnia cena w danej niszy danych produktów wynosi powiedzmy 6,99 dolara, to my mając produkt czymś się wyróżniający, lepszy, poparty jeszcze dobrymi opiniami możemy tę cenę wywindować po prostu do góry powiedzmy o ten 1 dolar, czy o 2 dolary. To naprawdę nie zrobi nam wielkiej krzywdy, jeśli chodzi o sprzedaż w większości przypadków, a pozwoli nam jeszcze bardziej agresywnie się reklamować i jednocześnie jak ja wspominałem na swoim webinarze – ludzie będą wiązali po prostu wyższą cenę z wyższą jakością. I tak oczywiście w rzeczywistości ma być. To nie ma być tylko przykrywka.

Punkt numer trzy na launchowanie Waszego produktu może opierać się o waszych znajomych. I teraz tutaj musicie z kolei uważać. Jeżeli będzie zbyt dużo takich zakupów, to algorytm po prostu się kapnie, że coś jest nie tak, że nagle tysiąc twoich znajomych kupuje twoje zeszyty na Amazon. Oni mają też wgląd w takie rzeczy jak np. znajomi na Facebooku i tym podobne rzeczy, więc to na pewno trzeba robić z głową. Natomiast nie bójcie się tego. Nie bójcie się tego robić w ten sposób, że np. poprosić swoich 10, czy 15 znajomych, czy znajomych znajomych, czy rodzinę, żeby kupili wasze produkty, aby zwrócić im po prostu całość kwoty, którą zapłacili, czyli zakup plus przesyłka. To jest bardzo uczciwa sytuacja. To jest sytuacja win-win. Wy dostajecie kopa od algorytmu, ponieważ od samego początku życia Waszego produktu na Amazonie dostajecie fajny ranking BSR, a wasi znajomi mają za darmo książkę, za którą musieliby zapłacić np. 7 dolarów. No właśnie. I teraz jeszcze w przypadku takim, kiedy stosuje się tę taktykę właśnie launchu Waszego produktu co zrobić z tą ceną, żeby zapłacić jak najmniej? Oczywiście ta taktyka numer 3 wiąże się z tą numer 2. Czyli obniżamy cenę do minimum tak, żebyśmy my musieli też zapłacić jak najmniej tym naszym znajomym, czy rodzinie pomagającym nam w promowaniu tego produktu. Później tę cenę oczywiście podnosimy już po tym launchu, ale podnosimy ją już wtedy, kiedy ona ma już jakieś sprzedaże. Co więcej po takim zakupie możemy poprosić znajomych o wystawienie nam opinii na temat tego produktu, czy o wrzucenie nawet komentarza. I to też jest taki bust dla algorytmu, który dostaje informację, że ta książka po danej frazie kluczowej po prostu spełnia oczekiwania klientów. Chętnie w nią klikamy. I co więcej – dokonywane są zakupy, więc to jest argument dla algorytmu, że powinien on pokazywać tę książkę wyżej w wynikach wyszukiwania, na większą liczbę słów kluczowych, większej liczbie odbiorców. Naprawdę super sprawa. Także, jeżeli wasza książka kosztuje 7 dolarów, to obniżcie jej cenę na start do takiego poziomu, aby tylko pokrywała koszty druku i tam żebyście delikatnie wychodzili na plus. Następnie poproście tych znajomych, żeby wam tą książkę zakupili. Ale jak zakupili? No właśnie – tutaj jest kolejny trik, który chcę wam powiedzieć, o którym już mówiłem, ale może większość z was tego nie zna. Zakupili po słowie kluczowym, czyli bardzo ważne jest to, żeby ten zakup nie odbywał się bezpośrednio z linka, który im wyślecie, tylko żeby się odbywał po słowie kluczowym prowadzącym do tego produktu. Czyli wy bezpośrednio na Amazonie po danym słowem kluczowym, na którym wam zależy musicie odnaleźć taki produkt, swój produkt i wtedy z paska sobie skopiować ten link. W tym pasku będziecie mieli umieszczone słowo kluczowe, po którym ten produkt znaleźliście. I w momencie, kiedy osoba, która kupi z tego linka, to algorytm potraktuje to jako wyszukiwanie po danym słowem kluczowym. Czyli jednocześnie dostajecie ranking BSR, ponieważ został dokonany zakup. Po drugie – po danym słowie kluczowym będziecie wysoko pozycjonowani, ponieważ on został dokonany po tym słowie kluczowym. Więc w ten sposób możecie upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i się wysoko wypozycjonować w rankingu BSR i na słowa kluczowe, które są mega konkurencyjne, na które byście normalnie organicznie w życiu nie pomyśleli, żeby się tutaj indeksować. Dzięki temu możecie to właśnie zrobić.

Sposób numer cztery to jest to, żebyście po prostu pobrali kopię autora swojej książki i w momencie, kiedy ona już do was dotrze weźcie telefon do ręki, nagrajcie sobie jakiś krótki filmik na temat tej książki wertując ją po prostu strona po stronie. Możesz zrobić zdjęcia na jakimś fajnym tle, gdzieś na stole w tle ze świecą, czy z jakimiś kwiatkami. W zależności od tego jaka to jest książka. A jeżeli to jest planer na siłownię, to może właśnie zdjęcia z siłowni z taką książką. Jeżeli to jest dziennik jakiś, no to może właśnie zdjęcie takie life stylowe, jak ty siedzisz i coś notujesz sobie w tym dzienniku. Zróbcie coś takiego. Taki filmik, czy taką prezentację, czy może nawet taki pokaz slajdów, czy zdjęcia i udzielcie się z tym wszystkim na grupach facebookowych. Czyli przeniknijcie do grup dyskusyjnych, które potencjalnie mogą być zainteresowane waszym produktem. Wrzućcie tam taki właśnie pokaz slajdów, czy takie zdjęcia, taki filmik przedstawiający wasz produkt i po prostu wrzućcie tam linka do Amazona. Naprawdę gwarantuję Wam, że to działa. Tylko należy trafić w odpowiednią grupę docelową i nie sprzedawać tam nachalnie, bo was po prostu wywalą. Dostaniecie bana na takiej grupie i tyle. Ale jeżeli będziecie np. wyłapywać z tych grup osoby, które widzicie, że są tam bardzo aktywne i się udzielają na grupach powiedzmy związanych z biznesem, czy właśnie z siłownią, a wy sprzedajecie planer na siłownie, to możecie takie osoby z tej grupy facebookowej wyciągnąć prywatnie na Messengera i zaproponować im właśnie taki produkt. Naprawdę uwierzcie mi, że Amerykanie kupują coś takiego od ręki i nie potrzeba tam ich nakłaniać do tego, żeby wydali 5 dolarów na coś, co i tak im się przyda. I tak będą musieli to prędzej, czy później kupić, więc to jest tylko kwestia tego, żeby ruszyć tyłek z miejsca i się czymś takim po prostu zająć. Grup na Facebooku o różnych tematykach znajdziecie potąd.

I piąty sposób na lunch produktu to jest oczywiście bonusowy materiał do Waszego produktu. Czyli jeżeli klient kupuje wasz produkt, to otrzymuje jeszcze coś w zamian pod warunkiem, że się do was odezwie na maila. Kiedy odezwie się do was na maila, możecie mu wysłać jakiś bonusowy materiał. Czy to materiał wideo ( niekoniecznie wasz ). Znaleźliście coś powiązanego z waszym produktem i chcielibyście coś takiego klientowi pokazać, co może mu się przydać. Czyli jeżeli np. sprzedajecie te plenery na siłownię, to możecie klientowi podesłać jakiś fajny kanał na YouTubie, czy jakiś fajny artykuł odnoszący się do tego jak się odżywiać trenując 5 razy w tygodniu albo jakie ćwiczenia wykonywać na takie i na takie  partie mięśniową. Więc coś takiego po prostu bonusowego, co wniesie dodatkową wartość, a was naprawdę to nie będzie kosztowało wiele poza tym, że poświęcicie temu trochę czasu. Oczywiście różne mogą być tego typu bonusy. To wszystko zależy od tego jaki macie produkt i od waszej inwencji twórczej. Tutaj przykładami rzucać nie będę. Każdy wie. Każdy niech sobie pomyśli jaki bonus może zaoferować, który by podniósł w oczach klienta wartość tego produktu, który by klientowi dał argument do tego, żeby zostawił wam swojego maila.

Mam nadzieję moi drodzy, że te 5 wskazówek, że te 5 porad na launch Waszego produktu przyda wam się i że wykorzystacie chociażby jedną z nich.

SUBSKRYBUJ!

⭐️BEZPŁATNE SZKOLENIE AMAZON KDP: https://bit.ly/3rC09Mz

⭐BEZPŁATNY EBOOK O PUBLIKACJI NA AMAZON KDP: https://bit.ly/3rHW47U

⭐BEZPŁATNA LISTA PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

⭐BEZPŁATNA LISTA 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH: https://bit.ly/38U6s58

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3fkT8vb

⭐️⭐️⭐️ MAPA MYŚLI AMAZON KDP: https://bit.ly/3cb4EGD

⭐️⭐️⭐️ REKLAMA PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

POLECAM RÓWNIEŻ!

⭐️ KURS Z TWORZENIA GRAFIKI W AFFINITY DESIGNER: https://cutt.ly/0kTnY7D

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️BLOG : https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.