Amazon KDP Trademarks

Amazon KDP Trademarks

 

Prawa autorskie akurat Amazon traktuje priorytetowo. Te strony działają na zasadzie wyszukiwarki, gdzie możemy zbadać, czy dany trademark, czy dana fraza, czy dany obrazek, czy cokolwiek innego jest po prostu zastrzeżone znakiem towarowym. Zazwyczaj blokadą konta ostateczną. My musimy dbać o to, aby ich przestrzegać. Moi drodzy dzisiaj temat naprawdę bardzo istotny. Będziemy rozmawiali o znakach towarowych, o trademarkach, czyli o czymś, z czym wiele osób początkujących ma niesłychanie duży problem i przez to tak naprawdę wiele kont tracimy ze względu na naruszenie znaku towarowego. Jest to temat dość obszerny i temat wymagający głębokiej analizy. Wiele osób podchodzi do tego bardzo bym powiedział pobieżnie, bardzo tak po łebkach, a wymaga ten temat naprawdę głębokiej analizy, aby ustrzec się przed blokadą naszego konta, bo taka blokada po naruszeniu znaku towarowego, zwłaszcza jakiegoś bardzo znanego znaku towarowego jest zazwyczaj blokadą konta ostateczną. I teraz tak moi drodzy – jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości co do niszy, w której chcecie publikować, co do słów kluczowych, których chcecie użyć w swoim produkcie, w swoim listingu, w swoich metadanych, jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości co do grafiki, którą chcecie użyć na swojej okładce, czy w swoim manuskrypcie, jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości nawet co do czcionki, czy co do wyrazu samego, co do frazy, którą chcecie użyć w swoich metadanych, czy na okładce – zawsze, ale to zawsze sprawdźcie to na odpowiednich stronach internetowych, gdzie możemy zbadać, czy dany trademark, czy dana fraza, czy dany obrazek, czy cokolwiek innego jest po prostu zastrzeżone znakiem towarowym. Teraz też bardzo ważna kwestia. Musicie pamiętać, że dla każdego rynku będą to inne strony. Ja tutaj wam podam dwie strony internetowe. Pierwsza strona ze Stanów Zjednoczonych i druga strona z rynku Wielkiej Brytanii, gdzie możecie właśnie zbadać obecność, bądź brak tej obecności znaku towarowego nałożonego na daną frazę, czy na cokolwiek innego.

 

Na co będziemy tutaj zwracali uwagę? Przede wszystkim my, jako wydawcy na Amazon KDP? Tego też za chwilkę się dowiecie.

 

Obydwie te strony są do siebie bardzo podobne i w bardzo podobny sposób się tamtych znaków towarowych wyszukuje. Więc oprę się tutaj o schemat. To, co ciebie będzie interesowało przede wszystkim, jeżeli chodzi o znaki towarowe, to odpowiedni kod. Kod, który będzie oznaczał nałożenie znaku towarowego na rzeczy drukowane, na rzeczy papierowe i ten KOD to jest IC 016. Jest to kod w Stanach Zjednoczonych. W Wielkiej Brytanii będzie to po prostu 16. Także, jeżeli jakiekolwiek podejrzenia macie co do użycia danego słowa kluczowego, czy do użycia danej grafiki – możecie sprawdzić, czy publikując treści zawarte z tą grafiką, z tym słowem, z tą frazą, z tą czcionką będziecie mogli opublikować nie obawiając się o to, że naruszacie jakiś znak towarowy. Czyli te strony działają na zasadzie wyszukiwarki. Wpisujemy sobie jakąś frazę, bądź wrzucamy jakieś zdjęcie i każemy wyszukać ewentualne znaki towarowe, które są w statusie LIVE, czyli w statusie czynnym. Czyli te znaki towarowe obowiązują. Nie interesują nas znaki towarowe, które wygasły, bo one zostały po prostu nie przedłużone i ten znak towarowy wtedy nie obowiązuje. Więc jeżeli mamy filtry do zaznaczenia LIVE and DEAD, to sobie po prostu zaznaczamy status LIVE, żebyśmy mieli tylko filtrowane te znaki towarowe, których rzeczywiście musimy przestrzegać. I tak jak powiedziałem – pierwszym kodem, który nas będzie interesował to szukamy sobie IC 016 albo 16 w Wielkiej Brytanii.

 

Jeżeli jakikolwiek kod taki pojawi się przy tym znaku towarowym, to jest dla nas jasny sygnał po prostu, że nie możemy czegoś takiego użyć w swoim projekcie, w swoim produkcie, który chcemy opublikować na Amazon KDP, czy gdziekolwiek indziej. Opublikowanie takiego produktu z zastrzeżonym znakiem towarowym prędzej, czy później wiąże się z banem na Twoim koncie Amazon KDP. Ponieważ wielu wydawców dba o te swoje prawa autorskie, wielu wydawców dba o to, żeby one były przestrzegane, jeżeli widzą gdzieś produkty, które te prawa autorskie ich naruszają, to te produkty są zgłaszane, a wystarczy Amazonowi tak naprawdę jedno takie zgłoszenie do zablokowania Twojego konta. Prawa autorskie akurat Amazon traktuje priorytetowo. Więc tutaj naprawdę przyłóżcie się i zadbajcie o to, żeby w razie jakichkolwiek, najmniejszych wątpliwości to było zbadane. Zróbcie sobie screena takiego raportu właśnie z tych stron, które wam podałem, żebyście mieli ewentualnie podkładkę na to, kiedy wydaliście swój produkt, a kiedy dany TradeMark został wdrożony. Wydamy produkt powiedzmy w 2020 roku, a w 2021 ktoś na niego nałoży znak towarowy. I co wtedy? Co wtedy możemy tutaj pokazać? Czy będziemy zmuszeni wówczas do zdjęcia tego produktu ze sprzedaży? Powiem Wam szczerze. Że to jest kwestia już myślę prawna, więc ja na to pytanie nie odpowiem. Trzeba by tutaj to skonsultować z prawnikiem.

 

Są to oczywiście marginalne przypadki, natomiast wiem, że się zdarzają, bo zdarzyły się moim kursantom, zdarzyły się osobiście mi. Widziałem takie przypadki, gdzie opublikowałem produkt, który był wolny od znaków towarowych, a za jakiś czas ten znak towarowy został nałożony i taki publikujący po prostu rości sobie prawa do tego, żeby te produkty zostały usunięte z platformy Amazona. I żeby tutaj pójść na rękę i nie walczyć, nie kopać się z koniem, nie kruszyć kopii o wiatraki, to takich produktów się po prostu pozbywa ze swojego portfolio. Tracimy tutaj jakiś przychód – oczywiście jeżeli one generowały jakikolwiek przychód – natomiast warto mieć ten święty spokój, warto mieć możliwość dalszej publikacji i rozwoju, aniżeli tutaj stawać okoniem i się z Amazonem o to wykłócać, bo z doświadczenia wam powiem, że kończy się to zazwyczaj tak samo. Jeszcze jedno. Pamiętajcie moi drodzy, że znak towarowy, jeżeli jest zarejestrowany to nie znaczy, że on obejmuje to, co chcecie opublikować na Amazonie KDP.

 

Więc jeżeli wpisujecie już sobie w te strony, które wam tutaj podałem jakąś frazę kluczową i wyświetlają wam się pozycje, które są objęte tym znakiem towarowym, to waszym obowiązkiem jest wejść sobie w każdą taką pozycję i zobaczyć jakie atrybuty są do tego znaku towarowego przypisane, ponieważ może niekoniecznie będzie to akurat kod IC 016, czy 16, czy w ogóle coś nie związanego będzie z drukiem książek a np. znak towarowy będzie obejmował tylko wytwarzanie biżuterii. Więc w takim wypadku wy możecie czegoś takiego użyć w swoich książkach jako słowo kluczowe i tutaj nie ma z tym problemu. Znak towarowy należy traktować jeden do jednego. Tak samo jak nie nadinterpretuje się prawa, tak samo znak towarowy oznacza dokładnie to, co ten znak towarowy oznacza. Czyli jeżeli mamy napisane, że znak towarowy obejmuje to i to i obejmuje np. to słowo w tej i w tej kolejności, to tylko i wyłącznie w tej i w tej kolejności. Tak to trzeba rozumieć.

 

Mam nadzieję, że ten materiał Wam się spodobał, że okazał się dla was przydatny. Jest to na pewno jedna z kluczowych kwestii, jeśli chodzi o wydawanie czegokolwiek na Amazon KDP, czy jakiejkolwiek innej platformie druku na żądanie, ponieważ są to prawa autorskie. Prawa autorskie są chronione i my musimy dbać o to, aby ich przestrzegać. Ja tymczasem uciekam. Życzę wam wspaniałego tygodnia. Trzymajcie się. Na razie. Hej!

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

 

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

 

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

 

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

 

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.