Słowa kluczowe w 7 boxach

Słowa kluczowe w 7 boxach

Jak wpisywać backendowe słowa kluczowe? Moi drodzy, zostałem ostatnimi dniami zasypany dosłownie mailami dotyczącymi pytań odnośnie tego jak w końcu jest z tymi backendowymi słowami kluczowymi. Nie mam pojęcia skąd u was nagle takie zainteresowanie tym tematem. Być może dlatego, że się zbliża po prostu okres świąteczny i chcecie jak najwyżej pozycjonować swoje książki Na KDP. Natomiast tych pytań było jak liczyłem przed chwilą dosłownie zanim odpaliłem kamerkę, było ich prawie 40. Każda osoba, która właśnie zadawała pytania odnośnie backendów, czyli tych siedmiu boksów na słowa kluczowe poddawała wątpliwości to, czy te słowa kluczowe mieszają się ze sobą w ramach jednego boksu, czyli w ramach jednego pola, gdzie mamy do wpisania 50 znaków, które należy wykorzystać właśnie na słowa kluczowe.

Ja już przecież o tym mówiłem wielokrotnie i nagrałem o tym specjalnie materiał, który może uda mi się gdzieś tutaj podlinkować. Mówiłem wam jak należy to robić. Natomiast jeżeli jest takie zapotrzebowanie z waszej strony na tego rodzaju wiedzę i tego rodzaju informacje, to dzisiaj chcę wam powiedzieć jak w ogóle działają wyszukiwarki, bo to jest podstawa podstaw, jeśli chodzi o indeksowanie swoich produktów, czy indeksowanie swoich treści w ogóle w internecie. Jak to się odbywa? Jak wyszukiwarki i ich algorytmy czytają słowa, pod którymi my chcemy pozycjonować np. jakiś artykuł na Google, czy chcemy wypozycjonować swój produkt na Amazonie w wynikach wyszukiwania po konkretnej frazie kluczowej? Moi drodzy. Wyszukiwarki działają w ten sposób. Że jeżeli my chcemy pozycjonować swój produkt np. na słowo “composition notebook for kids” to wyszukiwarka bierze “composition”, bierze “notebook”,bierze “for”i bierze “kids”. I dla niej te wszystkie słowa kluczowe to są pojedyncze słowa kluczowe. Dlatego w pasku wyszukiwania Waszej przeglądarki będziecie widzieli COMPOSITION+NOTEBOOK+FOR+KIDS, czyli tutaj wyszukiwarka bierze każde słowo kluczowe osobno, ale musimy sobie zdać sprawę przede wszystkim z tego, że każda wyszukiwarka, czy to jest Google, czy to jest Bing, czy to jest Yahoo, czy to jest wyszukiwarka Amazona, czy to jest YouTube  ma za zadanie jedno – odpowiedzieć na zapytanie kluczowe klienta, czy osobę, która wyszukuje coś w tej wyszukiwarce jak najprecyzyjniej. Już wielokrotnie wam powtarzałem, że różni ludzie różnie wpisują dane rzeczy. Różni ludzie różnie szukają tych samych treści i jedni będą wpisywali “composition notebook for kids”, inni będą wpisywali”notebook for kids composition, a jeszcze inni “notebook composition for kids”. To zależy od człowieka. To zależy od tego jak akurat wam się chce wpisać. Nie każdy będzie wpisywał tę frazę, która wydaje się na pierwszy rzut oka najbardziej logiczna i możecie to sprawdzić po prostu poprzez wyszukiwanie podobnych słów kluczowych w programach typu Helium 10. Na przykład w Magnecie będziecie mieli tę frazę “composition notebook for kids”, następnie będzie jakaś fraza inna np. “notebook composition for kids” czy “composition for kids notebook”. To będą frazy, które będą wpisywane przez klientów, będą wpisywane przez różne osoby w wyszukiwarkę Amazona, będą one miały różną ilość wyników wyszukiwań w ciągu miesiąca. Natomiast one są brane pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki, ponieważ algorytm wyszukiwarek działa w ten sposób, że jeżeli ty wpiszesz sobie te cztery słowa kluczowe w jakiejkolwiek kolejności, to algorytm to połączy. Algorytm będzie wiedział czego Ty szukasz. Będzie ci pokazywał dokładnie te same produkty, jakbyś wpisywał frazę tą najbardziej wydawałoby się logiczną, ale zaraz to pokażę wam na ekranie mojego komputera, żeby wam udowodnić, że słowa zawarte w jednym boksie są przez algorytm brane pod uwagę w każdej możliwej konfiguracji. I ja o tym wielokrotnie wspominałem o tym już. Wielokrotnie wam mówiłem, żeby właśnie w ten sposób słowa kluczowe wpisywać w 7 boksów, żeby tak wypełniać te backendy. I tutaj naprawdę nie ma żadnej filozofii.

Tak po prostu działa każda wyszukiwarka. Tak działa algorytm wyszukiwania, który próbuje dopasować zapytanie kluczowe klienta. Próbuje dopasować wyniki, najlepsze wyniki, które może dać klientowi dopasowane do jego zapytania kluczowego. Może w ten sposób wam to powiem. Jeżeli chcielibyśmy indeksować swój produkt tylko i wyłącznie na konkretną frazę kluczową, w odpowiedniej kolejności, czyli jakby wam to uzmysłowić – gdy puszczamy reklamę PPC na Amazonie to jest to exact. Czyli jeżeli my chcemy reklamować swój produkt tylko na frazę “composition notebook for kids” i to w takiej kolejności, to reklama pojawi się dopiero w momencie, kiedy ktoś wpisze te słowa dokładnie w tej samej kolejności. Nie odwrotnie. Nie pojawi się ta reklama w momencie, kiedy będzie coś przed tą frazą, czy coś po tej frazie, czy coś między słowami w tej frazie. Pojawi się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy klient, potencjalny klient wpisze dokładnie tę frazę. I jak możemy uzyskać taki sam efekt, jeżeli wyszukujemy jakieś treści np. w wyszukiwarce Google? Wystarczy sobie tam wrzucić cudzysłowie. I wtedy wyszukiwarka traktuje to jako exact. Czyli dokładnie ta fraza, dokładnie w tej samej kolejności musi być wpisana, żeby pojawił się dany artykuł, dany przedmiot, którego szukamy i tak dalej. I tak samo to działa w backendowych słowach kluczowych na Amazonie.

Jeżeli chcemy ( chociaż nie wiem dlaczego mielibyśmy w ogóle chcieć czegoś takiego ), żeby nasze słowo kluczowe wpisane w backendach indeksowało nasz produkt tylko i wyłącznie w tej właśnie sztywnej formie ( nie wiem dlaczego mógłbyś czy mógłbyś chcieć czegoś takiego, bo to jest zabieranie sobie szansy właśnie na to, żeby właśnie pokazywać tę frazę na większą liczbę słów kluczowych, która z tej frazy może po prostu wyniknąć, czyli żeby spełnić zapytania kluczowe większej liczby Twoich potencjalnych klientów, bo tak jak powiedzieliśmy sobie wcześniej – nie każdy wpisuje tak samo, nie każdy szuka tak samo ) to wtedy zawiera się ją w cudzysłowie i tym samym zabieracie Amazonowi możliwość właśnie pokazywania was szerszemu gronu odbiorców. To o czym mówię to nie są jakieś tam moje wymysły. Ja już wam powiedziałem o tym, że to testowałem. Testował to też np. Dave Chasson, czyli właściciel Kindlepreneur, czyli twórca Publisher Rocket. Link do artykułu z tych testów znajdziecie właśnie pod tym nagraniem. Odsyłam was – zapoznajcie się z tym naprawdę bardzo rzetelnie zrobionym badaniem, jeśli chodzi o wpisywanie słów kluczowych w 7 pól. Zapoznaj się z tym i będziecie mieli odniesienie do tego co powiedziałem wam przed chwilą. Natomiast sam Amazon również mówi o tym wyraźnie i zaraz wam to pokaże,żeby nie używać tych cudzysłowów właśnie w tych boksach na słowa kluczowe dlatego, że tym samym zawężamy sobie możliwość indeksowania na wiele słów kluczowych.

Więc wniosek jest po prostu jeden. Słowa kluczowe zawarte w jednym boksie tworzą konfiguracje różnych słów kluczowych. Czy to będą short taile, medium taile, czy long taile. W zależności od tego, jakie to są słowa kluczowe. Oczywiście my się staramy w boksach umieszczać zawsze słowa kluczowe w logicznej kolejności, ponieważ one przez algorytm są lepiej traktowane i Amazon i ja na webinarze, do którego Cię zachęcam do zapisania się pod spodem masz link  mówię o tym, że klienci chętniej będą wpisywali Harry Potter i Kamień Filozoficzny, aniżeli Potter Harry i Filozoficzny Kamień, prawda? Jest to jakby naturalne. Jest to logiczne, że tak będzie się działo. Natomiast nie jest to wcale powiedziane, że jeżeli ktoś wpisze Potter Harry i Filozoficzny Kamień, to mu nie pokażą się książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Po prostu tak to działa i z tym nie ma co dyskutować. Tak po prostu jest. Ja mam nadzieję, że obiekcje na ten moment rozwiałem. Także zapraszam was serdecznie do monitora.

Dobrze, może zacznijmy od tego w ogóle jak działają wyszukiwarki, o czym wam przed chwilą wspomniałem. Mamy wpisaną frazę Competition Journal for Kids. Czyli mamy com COMPOSITION + JOURNAL + FOR + KIDS tutaj w pasku wyszukiwania właśnie na Amazonie. Tak samo to będzie działało na Google. Zobaczcie sobie. Mamy COMPOSITION JOURNAL FOR KIDS.  I tak samo mamy COMPOSITION + JOURNAL + FOR + KIDS. Co więcej, jeżeli przejdziemy na stronę Help w Amazonie i wpiszemy tutaj takie coś jak “keywords” i wybierzemy pierwszy temat “Make Your book more discoverable with keywords” i zjedziemy tutaj na dół do “keywords to avoid”, to tutaj mamy coś takiego “quotation marks in search terms”.  Ja może to przetłumaczę na polski. “Cudzysłów w wyszukiwanych hasłach. Pojedyncze słowa działają lepiej niż frazy, a konkretne słowa działają lepiej niż ogólne. Jeśli piszesz “złożony, trzymający w napięciu kryminał” ( jak widzimy tutaj jest zaznaczony cudzysłów ) to tylko osoby, które piszą wszystkie te słowa znajdą twoją książkę ( czyli to jest to, o czym mówiłem ). Jest to wyszukiwanie pod kątem exact, czyli ktoś musi wpisać “złożony, trzymający w napięciu kryminał” dokładnie w ten sposób, aby pokazał mu się twój produkt, ponieważ on będzie zaindeksowany na to właśnie słowo. Teraz Amazon i jego algorytm to słowo w cudzysłowiu traktują właśnie jako można powiedzieć jedno słowo. Czyli, jeżeli ktoś wpisze to jedno słowo właśnie dokładnie takie samo, jakie my wpisaliśmy w backendach w cudzysłowie, to wtedy nasz produkt ma szansę się mu tam pokazać. “Aby uzyskać lepsze wyniki wpisz; złożony, trzymający w napięciu kryminał; ale jak widzimy tutaj już cudzysłowu nie ma. Klienci mogą wyszukać dowolne z tych słów i znaleźć twoją książkę. Czyli jeżeli ktoś wpisze “złożony, trzymający kryminał”, to też wyświetli mu się właśnie ten produkt. Jeżeli ktoś napisze “trzymający w napięciu kryminał” również mu się wyświetli wtedy ten produkt. Jeżeli napisze “kryminał trzymający w napięciu” – tak samo mu się wyświetli ten produkt. Czyli wniosek jest jeden. Słowa kluczowe w jednym boksie, w obojętnie jakiej kolejności będą indeksowany nasz produkt i kropka.

Tutaj naprawdę nie ma się nad czym więcej zastanawiać. Tutaj jeszcze chciałbym, abyście się zapoznali z takim fajnym, bardzo ciekawym artykułem. Ten człowiek w ogóle bardzo ciekawie pisze o Amazonie KDP i porusza bardzo istotne elementy. Z artykułem Dave’a Chassona, czyli twórcą Kindlepreneur. Na pewno kojarzycie tą stronę internetową. Na pewno korzystaliście nieraz z jego narzędzi albo też korzystaliście z Publisher Rocket, którego też on jest właśnie autorem. I tutaj właśnie na przykładzie nam pokazuje jak to wygląda w obrębie jednego boksu. Czyli mamy wpisane  “Fantasy Mage Dragon War” i możemy indeksować się tutaj na “fantasy” osobno na “mage”, na “dragon” na “war fantasy mage”, na “dragon war”, “mage dragon”,fantasy war”, “war fantasy”. Jak widzicie ile jest tutaj tych słów kluczowych, na które produkt, który będzie miał w jednym boksie wpisane taką frazę będzie również się indeksował. Jest ich tutaj, jak możecie zauważyć aż 5, 10, 15, 19 słów kluczowych. Czy to long, short, czy medium tail keywords. Także jest ich naprawdę więcej, aniżeli tylko ta fraza, która jest pisana tutaj dlatego, że nie ma ona cudzysłowu. Tak jak powiedziałem – jeśli bralibyśmy tę frazę w cudzysłów, to wtedy Amazon będzie indeksował ten produkt tylko dokładnie pod taką samą nazwą, w tej samej kolejności.

Co musicie przede wszystkim zapamiętać po tym materiale to to, że wyszukiwarki działają na zasadzie pojedynczych słów kluczowych, które w odpowiedniej kolejności wpisywane przez osobę szukającą czegokolwiek dają nam odpowiednie wyniki wyszukiwania. Więc jeżeli my wpisujemy “fantasy mage dragon war”, to wyszukiwarka widzi, że wpisaliśmy FANTASY, że pisaliśmy MAGE, że wpisaliśmy DRAGON i wpisaliśmy WAR i w połączeniu tych czterech słów kluczowych wyszukiwarka wypluwa nam wyniki, które będą do nich pasowały. Tak jak mówię – zadaniem wyszukiwarki jest spełnić zapytanie kluczowe klienta jak najprecyzyjniej. Nie jest tak, że jeżeli my indeksujemy swój produkt na “composition journal for kids”, to jeżeli piszemy “journal composition for kids”, to nasz produkt się nie pokaże. Pokaże się. Chyba, że właśnie w boksie użyliśmy tego cudzysłowu.

Mam nadzieję, że to jest po prostu dla Was już klarowne. Kochani, postanowiłem ten materiał nagrać dlatego, że tych maili było bardzo dużo, więc nie chcę z każdym prowadzić na ten sam temat jakichś dywagacji. Postanowiłem odpowiedzieć zbiorczo i każdemu, kto do mnie wysłał zapytanie na maila podam link po prostu do tego materiału, więc sobie obejrzy każdy, kto jest tym tematem zainteresowany. Mam nadzieję, że rozwiałem wasze wszelkie wątpliwości. Mam nadzieję, że już wiesz jak działają wyszukiwarki i jak one sobie radzą z tymi słowami kluczowymi i ja mam nadzieję, że ty również będziesz sobie od dzisiaj z nimi świetnie radził.

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.