Site icon SKUTECZNY W SIECI

Search Results na Amazon KDP

amazon kdp

amazon kdp

Search Results na Amazon KDP

Search Results na Amazon KDP

 

https://youtu.be/UxRc1BROvl8

Jest weekend, yes we can! Więc pokażmy mu po prostu więcej produktów. Jeśli chodzi o dalszy rozwój tego kanału i tak naprawdę o zapewnienie wam. I możecie zobaczyć, że tutaj po lewej stronie na górze pojawiła się pewna liczba. Wyjaśnijmy może o czym tutaj mówimy.

 

Przechodząc najpierw do części merytorycznej, nomen omen naszego filmu. Szukając sobie produktów, niszy, słów kluczowych być może zauważyliście pewną niespójność, jeśli chodzi o search results, czyli o te wyniki wyszukiwań, które pojawiają wam się kiedy wpisujecie daną frazę w Amazona. Np. wybierając sobie dział BOOKS, który nas interesuje albo dział Kindle Store, to tych wyników zazwyczaj jest dużo, dużo więcej, aniżeli to zostawimy w kategorii ALL.

 

Dlaczego tak się dzieje?

Na to pytanie chciałbym Wam dzisiaj odpowiedzieć i rozwiać tę kwestię, bo jest to ważne, żebyśmy wiedzieli jak działa algorytm, który nam właśnie pokazuje tyle i tyle wyników wyszukiwania i dlaczego właśnie w ten sposób. Wyjaśnijmy sobie może o czym tutaj mówimy. Ja wam tutaj teraz postaram się to pokazać na ekranie tak szybciutko. Czyli wpisujemy sobie jakąkolwiek frazę w wyszukiwarkę Amazona, klikamy search i w tym momencie pojawiają nam się wyniki wyszukiwania. Zauważcie, że tutaj nie wybraliśmy działu książek ani działu Kindle Store, tylko opieramy się na wynikach wyszukiwania w kategoriach wszystkich, czyli na ALL. I możecie zobaczyć, że tutaj po lewej stronie na górze pojawiła się pewna liczba. I ta liczba jest dużo mniejsza, aniżeli liczba, która pojawi nam się, kiedy wybierzemy konkretny dział np. dział książek. Wpisując dokładnie tę samą frazę ta liczba będzie również większa, kiedy w tym dziale ALL, czyli we wszystkich kategoriach będziemy wertowali strona po stronie te produkty i w pewnym momencie zauważycie przechodząc np. na trzecią, czwartą, czy piątą stronę ( to tutaj reguły nie ma ), że liczba wyników wyszukiwania nagle magicznie się zwiększyła. Czyli liczba produktów pod tą frazę kluczową nagle urosła do kilkudziesięciu tysięcy np.

 

Z czego to wynika?

To jest pytanie klucz, na które dzisiaj chcemy sobie odpowiedzieć. Kochani. To wynika z tego jak algorytm próbuje dopasować produkty do wpisanej frazy przez klienta. Czyli algorytm traktuje frazę wpisaną przez klienta dosłownie i pokazuje mu produkty, które tą frazę kluczową spełniają o czym wielokrotnie wam mówiłem przy szukaniu niszy, żeby zwracać uwagę tylko i wyłącznie na produkty, które spełniają frazę kluczową, czyli odpowiadają na zapytania kluczowe klienta, które to wpisuje sobie w wyszukiwarkę Amazona. I teraz algorytm właśnie w ten sposób traktuje tę frazę kluczową, aby pokazać klientowi produkty, które z największym prawdopodobieństwem może kupić. Więc kiedy wpisujemy tak jak większość osób to robi w wyszukiwarkę Amazona jakąś frazę kluczową, niech to będzie “coloring book for toddlers”, to Amazon stara się pokazać mu produkty, które są najlepiej oceniane, które są najchętniej kupowane przez klientów właśnie pod tą frazą kluczową. I w momencie, kiedy taka osoba przechodzi przez pierwszą stronę, nie znajduje produktu, który ją interesuje przechodzi na stronę numer dwa, przechodzi na stronę numer trzy, przychodzi na stronę nr cztery, to Amazon kapnął się ( w cudzysłowie ), że tutaj coś jest nie tak. Że ten klient nie szuka takiego produktu, który my podpowiadamy, więc dajemy mu szerszy obraz, szersze spektrum tych produktów, które może sobie sprawdzić. Czyli nie odgadnęliśmy jakiego produktu on oczekuje. Nie spotkało się to z tymi produktami, które my mu pokazaliśmy. Czyli jego preferencje nie spotkały się z tym, co my uważamy, że powinien kupić. Więc pokażmy mu po prostu więcej produktów. Być może ten klient potrzebuje po prostu większego wyboru. Dlatego pojawiają się kolejne strony i pojawia się coraz więcej wyników wyszukiwania. Dlatego bardzo mocno możecie się zdziwić, że początkowo, kiedy wpisujemy jakąś frazę mamy tysiąc wyników wyszukiwania, a przechodząc strona po stronie nagle się robi 30 tysięcy i skąd to się wzięło.

 

Właśnie z tego dopasowania produktów przez algorytm do zapytania kluczowego klienta. Nie chcę dawać klientowi od razu jakby świadomości istnienia aż tylu produktów. On pokazuje mu produkty pod tą frazą kluczową, które się najchętniej sprzedają na Amazonie, które mają najlepsze opinie na Amazonie po to, żeby zapewnić jak najlepsze wrażenia klienta, bo znów tutaj klient jak zwykle dla Amazona jest numerem jeden i to jego potrzeby należy zaspokoić. I tak samo to działa, kiedy wybierzemy konkretnie dział książek. Wpisując w All mamy tych produktów około tysiąca. A jeżeli zawęzimy nasze wyszukiwanie tylko do książek papierowych, to się pojawi kilkadziesiąt tysięcy takich wyników wyszukiwania. To jest też związane z tym, że wtedy klient chce otrzymać szersze spektrum tych produktów, żeby mógł się na któryś zdecydować. Co tutaj jeszcze trzeba ważnego zaznaczyć to to, gdy szukacie niszy, to musicie też pamiętać o tym, że wasze wyszukiwania, wasze preferencje się zapisują w tzw. ciasteczka w historii przeglądania itd. I Amazon dobrze wie o tym czego szukaliście miesiąc temu, dwa miesiące temu, pół roku temu, jeżeli nie czyścić sobie regularnie tych ciasteczek i historii przeglądania. Algorytm Amazona dopasowuje produkty, których szukacie do tych, które wcześniej oglądaliście, czyli już zna wasze preferencje. Algorytmy już wie, w którym kierunku może Wam pokazać produkt, żeby wam go po prostu sprzedać.

 

On nie wie, że wy szukacie niszy. On wie, że szukacie produktu. Więc tak operuje tymi wynikami wyszukiwań, żeby pokazać Wam to, co najbardziej będzie odpowiadało waszym preferencjom. Dlatego tutaj podstawową sprawą tak naprawdę jest to, żeby to robić w trybie incognito waszej wyszukiwarki.

Jak włączyć tryb incognito?

Każda wyszukiwarka ma coś takiego jak tryb ukryty i tam wszystkie hasła, które piszecie, wszystkie logowania itd nie zapisują się. Więc po ponownym otwarciu przeglądarki i będziecie mieli czystą kartę i nie dacie algorytmowi możliwości do tego, żeby wam po prostu coś tutaj sugerował, bo nie będzie miał na podstawie czego. To jest bardzo ważne, jeżeli szukacie niszy. Tryb incognito. I co jeszcze? Oczywiście zmieniamy adres po lewej stronie na górze w wyszukiwarce Amazona. Mamy adres dostawy, czyli zmieniamy adres do kraju, w którym robimy reset. Czyli jeżeli robimy research np. na rynku Wielkiej Brytanii, to wpisujemy tam jakikolwiek post code, na przykład Londynu. Jest ich mnóstwo. Znajdziecie sobie spokojnie gdzieś tam w Google. A to po to, żeby znowu algorytm pokazał wam produkty, które jest w stanie dostarczyć na terenie tego kraju. Jeżeli będziecie wyszukiwać produkty z adresem doręczeń do Polski, to on wam pokaże tylko te, które jest w stanie do Polski dostarczyć. Jeżeli wpiszecie sobie tam np. kod 90210 Beverly Hills wyszukując daną niszę, czy słowa kluczowe w Stanach Zjednoczonych, to on pokaże wam produkty, które będą mogły być dostarczone właśnie do Beverly Hills. Tak to działa i zachęcam do tego, aby korzystać z trybu incognito i zmieniać ten adres. Jeżeli szukacie produktów, szukacie niszy, szukacie słów kluczowych  cokolwiek to jest związane z waszym researchem na Amazonie, to wszystko po to, żebyście dostali jak najbardziej wiarygodne dane od Amazona nie oparte na waszych wcześniejszych wyszukiwaniach, na waszych wcześniejszych preferencjach. To tyle, jeśli chodzi o część kontentową.

 

A teraz przejdźmy do tego o czym chciałem wam powiedzieć, co chciałem wam zaproponować. Jeśli chodzi o dalszy rozwój tego kanału i tak naprawdę o zapewnienie wam, jako moim słuchaczom, moim subskrybentom odpowiednich treści chciałem poprowadzić coś takiego, co będzie się jeszcze nie wiem jak nazywało, natomiast cała formuła tego miałoby się opierać na tym, że co tydzień byśmy mieli taki film, w którym analizowali byśmy to, co się dzieje na Amazonie w zakładce New Releases, czyli w zakładce tych nowych wydań, tych nowych produktów, które się pojawiły na Amazonie i już przykuły gdzieś tam uwagę odbiorców, czyli konsumentów, klientów. Więc pewnie niejeden z was, niejedna z was dostała na swój produkt taką łatkę pomarańczową. To jest taki mały bestseller. Ja to nazywam małym bestsellerem, bo jest to oznaka tego, że produkt zapowiada się naprawdę dobrze. Więc jeżeli twój produkt trafia do działu New Releases no to wiesz, że zrobiłeś dobrą robotę. I teraz chciałbym właśnie co tydzień przeglądać to sobie. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie tego zrobić w jednym materiale przeglądając wszystkie kategorie New Releases, bo jest ich od groma, ale żeby w ogóle zacząć z czymś takim. Taki projekt chciałbym stworzyć, żebyśmy co tydzień właśnie mieli odcinek o tym, co się dzieje nowego na Amazonie, jakie są nowe produkty, jak wyglądają, żebyście czerpali też inspirację. Będzie to swojego rodzaju również analiza i będzie to swego rodzaju inspiracja dla Was do tego, co możecie w danym momencie tworzyć, jakie produkty teraz wypuszczane są na cały świat na Amazonie.

 

Więc z czymś takim do was przychodzę i jeżeli będę miał waszą aprobatę, to jak najbardziej będę takie filmy co tydzień wrzucał. Co tydzień będziemy robić sobie taki research, bez zbędnego gadania, bez zbędnego wstępu. Po prostu odpalam komputer, włączam zrzut ekranu i jedziemy. Przejrzymy sobie po prostu kilka tych kategorii i kilka produktów z tych kategorii, żebyśmy zobaczyli co w danym momencie na Amazonie warto publikować. Jeżeli pomysł wam się podoba, to oczywiście bardzo was proszę o zostawienie komentarza, bo to tak naprawdę od tego będzie zależało, czy podejmę się tematu, czy podejmę rękawicę, bo jak mówiłem – ja filmów pod algorytmy nie robię. Ja filmy robię pod was, dla was, dla waszych potrzeb, dla waszej wiedzy.

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

 

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

 

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

 

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

 

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.

 

Exit mobile version