Site icon SKUTECZNY W SIECI

Jak dobrać słowa kluczowe na Amazon KDP?

skuteczny w sieci amazon kdp

skuteczny w sieci amazon kdp

Jak dobrać słowa kluczowe na Amazon KDP?

Jak dobrać słowa kluczowe na Amazon KDP?

Dzisiaj temat bardzo interesujący i bardzo pomocny dla niektórych będzie to tzw. Game Changer, czyli pokaże coś, co wiele osób uznaje za pewnik, a takim pewnikiem to nie jest. Porozmawiamy sobie mianowicie o słowach kluczowych i o wskaźniku, który zwie się Search Volume. Co to jest Search Volume to myślę, że każdy z was powinien wiedzieć. Jest to ilość miesięcznych wyszukiwań danej frazy kluczowej. Czyli na chłopski rozum. Jeżeli my swój produkt chcemy pozycjonować pod jakąś frazą kluczową, to chcemy, aby ona była jak najczęściej poszukiwana. Wobec tego co robimy? Szukamy słów kluczowych, które mają ten Search Volume najwyższy. Ale czy to tak naprawdę jest prawidłowe działanie? Właśnie dzisiaj w tym filmie chcę Wam pokazać, że może nie do końca. Dlatego przejdziemy zaraz na ekran mojego komputera i pokażę wam to na przykładzie produktu, który sprzedaje się miesięcznie w ilościach kilku tysięcy sztuk, zarabiając kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Pokażę wam to wykorzystując do tego po prostu Helium10. Jak już się pewnie możecie domyślać z tezą postawioną na początku się nie zgodzę i cały ten materiał będzie oparty właśnie o tą antytezę, którą chce postawić za chwilę. Natomiast myślę, że po obejrzeniu tego materiału zrozumiecie, że nisza jest to taki kawałek tortu, który możemy dla siebie odkroić. Czyli jest to coś nowego, czego jeszcze nie ma albo jesteśmy w stanie ulepszyć coś, co już istnieje i tym samym spełnić popyt klientów na dany produkt. Powiedzmy, że jesteś mechanikiem samochodowym i chcesz się specjalizować w jakimś aucie, w jakimś rodzaju samochodu albo w jakiejś marce. Niech to będzie np. BMW. Czyli jesteś mechanikiem od BMW. I teraz klienci, którzy będą Cię odwiedzali to będą głównie klienci z samochodami marki BMW.

Czyli to nie będą klienci, którzy mają Opla, Toyotę, Nissana, Audi, Mercedesa. To będą klienci, którzy będą przyjeżdżali do ciebie BMW. I czy np. tworząc reklamę dla takiego warsztatu albo nie wiem – projektując nawet szyldy, które będą wisiały nad tym warsztatem, to nie napiszesz tam po prostu “warsztat samochodowy”, prawda? Będziesz się starał skonkretyzować to, czym ty się tam zajmujesz. Czyli np. “BMW serwis” i to już jest całkiem coś innego, niż taki typowy warsztat samochodowy. Na tym właśnie polega nisza i na tym polega indeksowanie twojego produktu, który w tym wypadku jest warsztatem. Ty nie chcesz, żeby ludzie kojarzyćli ciebie, jako mechanika po prostu, zwykłego mechanika od wszystkiego, tylko chcesz, żeby ludzie kojarzyli się jako mechanika od BMW. Więc nie będziesz chciał się w cudzysłowie oczywiście indeksować na słowo “mechanik samochodowy”, tylko będziesz chciał się indeksować np. na “specjalista od BMW”. Będziesz chciał indeksować na “serwis BMW” albo “mechanika pojazdowa BMW”. Czyli coś, co będzie cię bardziej konkretyzowało. Coś, co będzie cię zawężało w tym całym obszarze, jakim jest ta mechanika samochodowa. Coś, co będzie sprawiało, że twoje usługi są po prostu niszowe i tak samo jest z produktem na Amazonie.

My, szukając niszy dla naszego produktu, znajdując tą niszę mamy określoną grupę odbiorców. I teraz my do tej grupy odbiorców celujemy nasz przekaz, czyli celujemy nasze słowa kluczowe, ponieważ wiemy, że te osoby mogą szukać naszego produktu po takich i takich słowach. Natomiast nie będą oni bardzo często odnajdywać naszego produktu po tych najbardziej ogólnych słowach kluczowych, ponieważ one są zazwyczaj najbardziej konkurencyjne. Czyli oczywiście są bardzo często poszukiwane, natomiast są z drugiej strony najbardziej konkurencyjne i najwięcej produktów pod tymi słowami kluczowymi będzie się znajdowało. Więc tak naprawdę nie zależy nam tutaj, żeby być drugim Stephenem Kingiem i gdzieś tam górować w wynikach wyszukiwania na każde słowo kluczowe, które ma Search Volume powyżej 30 000. Nam zależy na tym, żeby dobrać się do jak najbardziej niszowej grupy docelowej i to jej oczekiwania spełnić. I właśnie dzisiaj na przykładzie tego produktu, jednego produktu, który wybrałem po prostu wpisując w wyszukiwarkę Amazona “kids book” mi to wyskoczyło . Na pewno znacie ten produkt. Widzieliście go nie raz. Przeanalizujemy na jakie słowa kluczowe ten produkt jest pozycjonowany najwyżej, czyli ma z tych słów kluczowych największą sprzedaż i z drugiej strony pokaże Wam jak wygląda jego pozycjonowanie na słowa kluczowe bardzo ogólne, które mają bardzo wysoki Search Volume. I zadamy sobie pytanie, czy na te słowa, na te bardzo ogólne słowa, na te słowa bardzo często poszukiwane ten produkt się sprzedaje.

Myślę że odpowiedź na to pytanie już znasz. Przechodzimy na ekran mojego komputera i jedziemy z tym tematem. I na tapetę dzisiaj bierzemy ten produkt. Na pewno każdy go kojarzy na Amazonie, kto cokolwiek, kiedykolwiek wyszukiwał w kategorii dziecięcej. Trace Letters. Jest to książka, która ma ranking BSR na poziomie 108, więc tak jak mówiłem ona się sprzedaje w ilościach kilkudziesięciu tysięcy, czy kilku tysięcy sztuk miesięcznie, zarabiając kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Jest bestsellerem w Children’s Book Note Study Aid Books i podejrzewam, że większość z was chciałaby mieć taki produkt. Więc przejdźmy do Cerebro. Wrzucimy sobie właśnie ten numer ASIN tutaj i zobaczmy na jakie słowa kluczowe, których mamy 7 769 ta książka jest wypozycjonowania najwyżej. Zjeżdżamy na dół. Mamy po prawej stronie Organic Rank i widzimy, które miejsce zajmuje nam dane słowo kluczowe. Po lewej stronie mamy Sponsored Rank, czyli na której pozycji znajduje się ta książka dzięki reklamie PPC. Mamy 4, 6, 2, 2, 8 – różnie. Natomiast tu jest posegregowane po Organic Rank od najniższego do najwyższego, czyli na pierwszym miejscu ta książka jak widzicie znajduje się ( przynajmniej tutaj na pierwszej stronie ) na wszystkich słowach kluczowych, czyli na 50. Przejdźmy na drugą stronę kluczową. Mamy 97 słów, na których ta książka znajduje się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Wobec tego jest to mnóstwo słów kluczowych, po których ta książka zostaje odnaleziona na Amazonie, po których zostaje zauważona i pokazana przed oczy klientów wpisujących aż 97 słów kluczowych. Oczywiście, pierwsze miejsce to jest takie miejsce ewidentnie najlepsze, ale ludzie też kupują oczywiście z drugiego, z trzeciego, z piątego, z dziesiątego, z 20 miejsca.

Chodzi o to, żeby znaleźć się na tej pierwszej stronie. Im wyżej, tym po prostu tej sprzedaży jest znacznie więcej. I teraz sprawdźmy sobie sam Search Volume tych słów kluczowych. Mamy tutaj “Preschool Writing WorkBook”. Jest tutaj SV na poziomie 710 – to jest naprawdę bardzo wysokie SV. Jak możecie zauważyć takich tutaj SV jest niewiele, które mają aż tyle, a przeważają wyniki wyszukiwania na poziomie kilkuset. Dlaczego? Dlaczego, że jest to książka niszowa. Ona jest skierowana do dzieci przedszkolnych w wieku 3 do 5 lat, więc książka jest zrobiona w niszy i do tej niszy muszą prowadzić słowa kierujące do tej niszy. Czyli ta książka, żeby dać się zauważyć musi być indeksowana pod słowami kluczowymi bardzo konkretnymi, ponieważ na te słowa będzie miała największą sprzedaż co tutaj, jak widzimy jest bardzo, bardzo fajnie pokazane. Preschool Writing Workbook, Children’s Writing Practice, ABC Book for Kindergarten, Preschool Handwriting Workbook, Book, Trace Letters and Number Workbook, mamy Letter Writing Practice, Letters WorkBook, ABC Writing Practice Book, Kindergarten Writing Workbook, Alphabet Writing Practice. Czyli mamy tutaj long taile, które są konkretne po prostu pod daną grupę docelową i na te słowa kluczowe ta książka pozycjonuje się bardzo wysoko. Jak możecie to zauważyć czarno na białym. Natomiast, gdybyśmy teraz chcieli zobaczyć słowa kluczowe o najwyższym SV i pozycję tej książki na te słowa kluczowe, to posortujmy sobie to to po prostu po SV.

Słowo kluczowe które ma najwyższe Search Volume, na które ta książka jest zaindeksowana jest to słowo “Book For 3 Years Old” i jego liczba wyszukiwań miesięcznych na ten moment wynosi 480 499. Jak możecie zauważyć ta książka pod tym słowem kluczowym znajduje się na pozycji 241. To znaczy, że jest tam gdzieś powiedzmy na szóstej, siódmej stronie, czyli gdzieś tam w odmętach tego Amazona. Więc tam nikt nie zagląda. Tam tej sprzedaży nie ma ta książka. Na to słowo kluczowe się po prostu nie sprzedaje mimo tego, że ona jest zaindeksowana, ponieważ spełnia zapytanie kluczowe klienta, bo jest to książka dla dzieci od lat trzech. Natomiast nikt jej nie kupuje po tych słowach kluczowych. I tutaj możemy mieć tego pewność. Mamy dalej “kids book” – bardzo ogólna fraza. Wyszukiwania 48 000 razy, 237 pozycja. “Coloring Book For Kids Ages 4-8”. Jak widzicie słowo kluczowe nie związane z tym produktem ( tak mi się wydaje przynajmniej na pierwszy rzut oka ) też 293 pozycja. Natomiast jak widzicie zdarzają się też słowa kluczowe, na których ta książka jest wysoko w wynikach wyszukiwania i na te słowa kluczowe również ma tą sprzedaż. Mamy 25 288 i pozycja numer 6. Ale jest to znowu słowo, które jest powiązane z tą książką. Ewidentnie. Następna pozycja ( powiedzmy strona pierwsza ), to jest jeszcze tutaj “Kindergarten Books”. Więc tutaj znowu jest to powiązane. 11 000 wyników wyszukiwania. “Handwriting Practice” – też pierwsza strona wyników wyszukiwania. Tutaj mamy jeszcze “Handwriting Practice For Kids” – też pierwsza strona wyników wyszukiwania. “Preschool Books” – też pierwsza strona. Natomiast jak widzicie nie ma tutaj wiele tych słów kluczowych, które tę książkę pozycjonują na pierwszych stronach z tych bardzo ogólnych. Ale są. I teraz pytanie – jak ten produkt się na tej pierwszej stronie, na tak ogólne słowa wypozycjonował? Otóż właśnie poprzez te słowa niszowe. Kiedy Amazon widzi, że ten produkt po wpisaniu słowa kluczowego “Preschool Writing Notebook” albo “Children’s Writing Practice” sprzedaje się świetnie, to on będzie ten produkt pokazywał też osobom, które wpisują np. “Handwriting Practice”, czyli bardzo krótką frazę kluczową, bardzo taką ogólną. W związku z tym często poszukiwaną i konkurencyjną, ale jeżeli produkt się sprzedaje na long tail “Preschool Writing Workbook”, to na “Writing Workbook” również Amazon będzie chciał pokazać klientom ten produkt. I tak się produkty pozycjonują na te słowa kluczowe o wysokim SV dochodząc do tego poprzez dobre rankingi na słowach kluczowych bardziej niszowych.

Jak tutaj zsumujemy te wszystkie Search Volume – powiedzmy do pozycji numer 30, czyli na tą pierwszą stronę, żeby tutaj ten produkt się łapał – zobaczmy ile jest tych słów kluczowych. Jesteśmy na 250 pozycji, a tutaj jest dopiero piąte miejsce, więc przejdźmy na dziesiątą stronę. Jest 12 miejsce. Przejdźmy na 14 stronę. 17 miejsce. Na 18 stronę, 22 drugą strona. 27 strona. I powiedzmy, że to jest pierwsza strona. Na tyle słów kluczowych, czyli na tysiąc sto słów kluczowych ten produkt znajduje się na pierwszej stronie. Więc jeżeli byśmy sobie podsumowali teraz ilość wyszukiwań miesięcznych tysiąca stu słów kluczowych, to mamy pewność, że osoba wpisując jakiekolwiek z tych słów kluczowych będzie ten produkt po prostu dostrzegała i jeżeli on spełni jej oczekiwania, co jest już kwestią indywidualną, to ten produkt będzie po prostu się sprzedawał po tym słowie kluczowym. Więc mamy tutaj żywy dowód na to, że większość słów kluczowych, na które my chcemy się indeksować jest dla nas nieosiągalna po prostu. A gdybyśmy chcieli to zrobić poprzez reklamę, to byśmy poszli z torbami. Naszym zadaniem jest indeksowanie nasz produkt niszowo tak samo jak szukamy niszy, tak samo do niszowych klientów trafić musimy. Jak to zrobić? No właśnie w ten sposób, że szukamy słów kluczowych, które może nie mają tak wybitnego, tak ogromnego SV, zainteresowania, ale pozwalają nasz produkt indeksować wysoko w wynikach wyszukiwania i pozwalają po prostu na sprzedaż. Mam nadzieję, że jest to dla was zrozumiałe.

Mam nadzieję że materiał okazał się dla was pomocny. Czyli widzicie jak działa nisza i jak działają słowa kluczowe, które do tej niszy prowadzą. My nie musimy tutaj być numerem jeden na Amazonie, żeby mieć fajną sprzedaż. Ten produkt sprzedaje się na kilkadziesiąt tysięcy dolarów miesięcznie. A jak widzieliście na słowa kluczowe, które są gdzieś tam bardzo często wyszukiwanie on zajmuje tam bardzo odległe pozycje i tej sprzedaży na te słowa kluczowe po prostu nie ma. Bo umówmy się – sprzedaż na Amazonie, czy to na Allegro, czy to gdziekolwiek indziej szukacie jakiegoś swojego produktu, który akurat potrzebujecie kupić, to jeżeli go nie znajdziecie na tej pierwszej stronie, to chce wam się grzebać naprawdę gdzieś tam w odmętach tego serwisu? Raczej tak nie jest. Raczej decydujemy się na to, co jest najczęściej kupowane. Na to, co ma najwięcej opinii. Na to, co ma dobre opinie. Na to, co jest sprawdzone. Jeżeli kupujemy przez internet, to chcemy przede wszystkim, żeby to było sprawdzone, żeby ktoś już przed nami to kupił, żeby ktoś dał jakąś opinię, żebyśmy my utwierdzili w przekonaniu siebie, że jest to produkt, który nas po prostu nie zawiedzie, a wręcz przeciwnie – spełni nasze oczekiwania. Więc cała sprzedaż na Amazonie i na innych portalach ogłoszeniowych zazwyczaj opiera się właśnie o tę pierwszą stronę, a zawężając to jeszcze bardziej- o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania.

Więc naszym celem jest tam trafić, a trafić będzie nam tam dużo łatwiej, jeżeli słowa kluczowe, na które będziemy chcieli się pozycjonować będą to słowa niszowe. Tak samo jak szukaliśmy niszy, tak samo szukajmy tych słów kluczowych, które będą prostsze do pozycjonowania i często dużo, dużo tańsze niż te słowa, na których większość z Was skupia największą uwagę.

SUBSKRYBUJ!

?POBIERZ LISTĘ PRZYDATNYCH STRON I NARZĘDZI NA AMAZON KDP: http://bit.ly/3i8VAo2

?POBIERZ 25 NISZ I 2500 SŁÓW KLUCZOWYCH ZA DARMO: https://bit.ly/38U6s58

?FANPAGE NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3hOpdev

?GRUPA OGÓLNA NA FACEBOOKU: https://bit.ly/3pVFuRC

MOJE KURSY I PRODUKTY: https://bit.ly/2XhiLDi

⭐️⭐️⭐️ KDP PRO ACADEMY: https://bit.ly/3pMtzWa

⭐️⭐️⭐️KDP PPC: https://bit.ly/3nNHPxw

⭐️⭐️⭐️KURS AFILIACJA / CLICKBANK: https://bit.ly/315IBw7

PROMOCJE!!

? CREATIVE FABRICA: -20%: https://bit.ly/34111Al ?

? HELIUM10: -50% ( PIERWSZY MIESIĄC ) lub -10% ( CO MIESIĄC ): https://bit.ly/2T0ax00 ?

? CANVA PRO: JEDNA LICENCJA NA 5 OSÓB: https://bit.ly/3lDu9Ds ?

? BOOKBOLT: -20% z kodem skutecznywsieci : http://bit.ly/3nCumY9 ?

SUBSKRYBUJ MNIE NA:

▶️STRONA: https://bit.ly/3nfzS2V ◀️

▶️YOUTUBE: https://bit.ly/2XdcgRV ◀️

▶️ FACEBOOK: https://bit.ly/3bfysDc ◀️

▶️ INSTAGRAM: https://bit.ly/3hQD9EO ◀️

▶️ MASZ PYTANIE? NAPISZ! ◀️

? e-mail: skutecznywsieci@gmail.com ?

Nazywam się Marcin Mudrak, a moją pasją i jedyną pracą stał się biznes internetowy. Myślą przewodnią towarzyszącą zakładaniu tego kanału jest pomóc Tobie w budowaniu własnego biznesu w sieci opartego na Twoich zainteresowaniach. Dodatkowo obiecuję masę motywacji do działania i tylko wartościowy kontent.

Moje materiały i kursy pomogły już setkom osób osiągnąć świetne rezultaty w internecie i mam na to dowody!

Jeśli chcesz do nich dołączyć – ZAPRASZAM – zrobię w tym celu wszystko.

Exit mobile version